کد خبر: ۱۹۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

بانک ها به کمک شاخص بورس آمدند

در داد و ستدهای روز جاری تالار شیشه ای ، معامله گران با جابه جایی بیش از 880 میلیون برگه سهم و حق تقدم، رشد حجم و ارزش معاملات را رقم زدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در معاملات روز جاری، بورس تهران شاهد داد و ستد 880 میلیون و 303 هزار برگه سهم و حق تقدم بود که ارزش این معاملات بیش از 2 هزار و 347 میلیارد ریال بود. این داد و ستدها در 65 هزار و 981 نوبت انجام شد.

شاخص کل نیز امروز پس از استراحتی یک روزه، 91 واحد بالا رفت و در رقم 48 هزار و 631 به کار خود پایان داد. نمادهای بانک ملت، مخابرات، پتروشیمی خارک، بانک پارسیان و بانک تجارت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد ملی مس و گل گهر با تاثیر منفی بر شاخص ،مانعی برای رشد بیشتر بودند.

شاخص صنعت امروز 81 واحد پایین آمد و شاخص بازارهای اول و دوم به ترتیب 80 و 95 واحد صعودی شدند.

داروسازی تهران دارو، سیمان صوفیان، سرمایه گذاری بوعلی، تولید مواد اولیه داروپخش، پتروشیمی خارک، رینگ سازی مشهد و تراکتور سازی ایران در بازار این روز با بیشترین رشد قیمت در صدر بازار امروز قرار داشتند.

این در حالی بود که لعابیران، تولید محور خودرو،داملران، کربن ایران، گروه بهمن،داده پردازی ایران و کنترل خوردگی تکین کو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول قرار گرفتند.

بازار در این روز شاهد صف های خرید سنگین در نمادهای پاکسان، سرمایه گذاری ساختمان ایران، ایران یاسا تایر، بانک کارآفرین، نفت پارس، مخابرات و ذغال سنگ نگین طبس بود.

این در حالی بود که گروه صنعتی بارز، معدنی املاح ایران، لیزینگ رایان سایپا، کربن ایران، پتروشیمی شیراز، سرمایه گذاری معادن و فلزات و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با طولانی ترین صفهای فروش مواجه شدند. در پایان بازار امروز ارزش روز بازارسهام به 231 هزار میلیارد تومان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین