کد خبر: ۱۹۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷

رویانیان: دایی بخواهد با جباری مذاکره می‌کنم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید اگر علی دایی، مجتبی جباری را بخواهد با این بازیکن وارد مذاکره می‌شود اما تا به حال گفت‌وگویی با این بازیکن انجام نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد رویانیان در جلسه عقد قرارداد با شرکت سورینت درباره هواپیمای پرسپولیس گفت: می‌خواهم قبل از هر چیزی مقدمه‌ای را ذکر کنم. ما با شرکت سورینت در یک هم‌اندیشی و هم‌فکری در راستای تجارت در فوتبال کار را آغاز کردیم. این فرصت مبادلات را با اندیشه مثبت برای خصوصی‌سازی کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: من به عنوان خدمتگزار پرسپولیس در سالی که گذشت به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها بودم. چه من باشم چه نباشم، کارهای زیربنایی یکی پس از دیگری انجام خواهد شد و ثمرات آن‌ها تا سال‌ها برای پرسپولیس ایجاد خواهد شد. ما در بحث خصوصی‌سازی با حمایت دولت و مجلس گام برداشته‌ایم و این روند ما ادامه دارد. از جمله این اقدامات می‌توانم به موافقت با تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری پرسپولیس در بورس اشاره کنم. با تاسیس این صندوق موافقت شده و اول لیگ امسال احتمالا این ماجرا شکل می‌گیرد.

رویانیان ادامه داد: بحث حداقل 10 میلیون کارت هواداری پرسپولیس هم از سویی دیگر وجود دارد. ما به دنبال افزایش ظرفیت آکادمی پرسپولیس هستیم. روز شنبه هفته بعد اعلام خواهم کرد که با چه باشگاهی این توافق را انجام داده‌ایم. در این حد بگویم که یک باشگاهی قدیمی که مدتی است فوتبال را ترک کرده و ما با آن‌ها تلاش داریم ظرفیت‌مان را بیشتر کنیم. همچنین به زودی محصولات غذایی پرسپولیس در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. ما امروز آمده‌ایم قرارداد رسمی هواپیمایی پرسپولیس را امضا کنیم.

او در پاسخ به این سوال که این شرکت هواپیمایی چه خدماتی را برای هواداران پرسپولیس دارد اظهار کرد: اول آنکه هواپیمایی پرسپولیس با لوگو و رنگ سرخ در ایران و خارج پرواز می‌کند. به هر حال پرسپولیس است و جهانی. باید در آسمان‌ها باشد. دومین مسئله مدت قرارداد ما با شرکت قشم ایر در این باره است. شرکت قشم ایر با ما قراردادی دو ساله دارد و ممکن است این قرارداد ما مدت بیشتری تمدید شود. سوم آنکه همه پرسپولیسی‌ها حداقل از 5 درصد تخفیف در خرید بلیت برخوردار خواهند بود. کلیه پروازهای پرسپولیس هم در بازی‌های داخلی توسط این هواپیما انجام می‌شود. اگر پرسپولیس در مسابقه‌های آسیایی حاضر شود سفر پرسپولیس از سوی این هواپیمایی رایگان خواهد بود. مطلب چهارمی که در هواپیما یک باجه فروشگاه اینترنتی برای هواداران تعبیه می‌شود و محصولات پرسپولیس در آنجا به فروش می‌رسد. ششم آنکه ما حتما به هواداران پرسپولیس که سوار این هواپیما می‌شوند یک پکیج هواداری هدیه می‌دهیم. آن‌ها می‌توانند محصولات ما را هم بخرند. همچنین مهمانداران این هواپیما همگی لباس‌های قرمز و با آرم پرسپولیس را به تن خواهند داشت. من مطمئنم هر هوادار پرسپولیسی دوست دارد با این هواپیما سفر کند.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا هواداران استقلال می‌توانند از تخفیف‌های این هواپیما برخوردار شوند بیان کرد: ما برای هواداران استقلال هم برنامه داریم. آن‌ها هم بیایند. البته آقای فتح‌الله‌زاده گفته من دو سال پیش ایرلاین برای استقلال گرفته‌ام و خواستم تلویزیون برای استقلال ایجاد کنم. به هر حال ما از ایشان یاد گرفتیم (با خنده).

او در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت خودش در پرسپولیس و اتمام ماموریتش در این باشگاه افزود: من از تاریخ 31 فروردین امسال در پرسپولیس کارم تمام شده بود. یعنی نهاد ریاست جمهوری در آن تاریخ ضمن نامه‌ای با تشکر از من، من را به نیروهای مسلح معرفی کرد و تا الان هم ماموریت من را در این تیم تمدید نکرده است. اما من با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و با توجه به شرایط حساس پرسپولیس که مال 30 میلیون ایرانی است در شرایط نقل و انتقالات و استعفای سرمربی پرسپولیس، این تیم را ترک نکردم چرا که جفا بود. تیم را بستیم و به اردو رفتیم. من از آن تاریخ تا الان مثل یک نوکر بی‌جیره و مواجب و با جیب شخصی در پرسپولیس مانده‌ام. 15 روز قبل از فینال جام حذفی به من گفتند در پرسپولیس ماموریتم تمام شده، به هر حال اگر من را بخواهند، با قدرت هستم، اگر هم نخواهند با قدرت می‌روم.

رویانیان در پاسخ به این سوال که شنیده شده به استقلال نزدیک 2 میلیارد کمک مالی صورت گرفته و آیا پرسپولیس چنین پولی را دریافت کرده گفت: تا جایی می‌دانیم که به استقلال هم این پول را نداده‌اند. به آن‌ها قول داده‌ بودند پول بدهند، اما ندادند. به ما قولش را هم نداده‌اند که بخواهند پول بدهند. متاسفانه به ما می‌گویند باید بدهی باشگاه را بپردازی. من کارمند دولت هستم. مگر من این بدهی را ایجاد کرده‌ام که بپردازم. ما تیم را باید بر اساس خواست هواداران ببندیم. هواداران از ما توقع دارند. به هر حال ما حقوق‌بگیر دولت هستیم ، بدهی‌هایمان برای دولت است همان طور که موفقیت‌هایمان برای دولت است. من دیروز هم پیش آقای وزیر بودم و به او گفتم که اگر یکی بهتر از من وجود دارد او را در پرسپولیس بگذارد اما اگر من مدیرعامل پرسپولیس هم نباشم و به عنوان عضو هیات مدیره در پرسپولیس باشم، مطمئن باشید در هدایت وضعیت اقتصادی پرسپولیس تلاش می‌کنم.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که شنیده شده صداوسیما افتتاح شبکه تلویزیونی پرسپولیس را تخلف دانسته اظهار کرد: ما کارگر صداوسیما هستیم. صداوسیما یک مرکز انسان‌ساز و موفق در ایران است. آن‌ها یک رکن در ایران حساب می‌شوند ولی ما که این تلویزیون را در ایران ایجاد نکرده‌ایم. این تلویزیون در خارج از کشور ایجاد شده و این فرصت را ایجاد کرده اما چون اسم این شبکه پرسپولیس است و ما یک برند هستیم ما هم در آن سهیم شدیم. ما 400 هزار پرسپولیسی در آلمان داریم. 6 تا 7 میلیون ایرانی خارج‌نشین داریم که 60 درصد‌شان پرسپولیسی‌ها هستند. این نشان می‌دهد در خارج مخاطب زیاد داریم. آن شبکه هم عقل تجاری داشته که وارد این کار شده. به هر حال ما اولا از صداوسیما کمک می‌خواهیم. دوما من جانم را برای قوانین جمهوری اسلامی و نظام می‌دهم. ما همه تابع قانون هستیم. اگر این شبکه خلاف کند ما بلافاصله همکاری با آن را کات می‌کنیم. برنامه‌های آن تلویزیون حتما به تایید ما خواهد رسید. ما اهداف بلند و ارزشی را دنبال می‌کنیم. نشاط اجتماعی جوانان حق آن‌هاست. صداوسیما جایش روی سر ماست.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه به اشاره به حضور رضا رشید‌پور مجری این شبکه افزود: رشید‌پور به درخواست ما لبیک گفت. ما به خاطر تجربه و سابقه‌اش از او درخواست کردیم تا نماینده ما باشد و او پذیرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد پرسپولیس به علت بدهی از خرید و فروش بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات منع شده است، بیان کرد: 14 باشگاه بدهکار هستند، یکی از آنها هم پرسپولیس است. استقلال 500 میلیون تومان بیشتر از ما بدهی دارد. ما مخلص فدراسیون فوتبال هستیم اما بدهی ما از خیلی از تیم‌ها کمتر است. این بدهی مال چند سال است اما همه چیز را می‌خواهند، سر ما خراب کنند اما بگذارید این را بگویم هر چند نمی‌خواستم بگویم: آقای فدراسیون،‌ ای فدراسیون گرانقدر! شما مگر به من حق پخش را داده‌اید؟ مگر حق استادیوم من را داده‌اید؟ استادیوم آزادی مال استقلال و پرسپولیس است. چرا من باید 35 میلیون تومان برای بازی در آن بپردازم؟ شما که دم از فیفا می‌زنید، طبق قانون فیفا حق پخش من باید پرداخت شود. چرا استادیوم‌ها را با 18 میلیارد تومان واگذار کرده‌اید؟ من 100 میلیارد تومان از استادیوم‌ها درمی‌آورم. این چه رایی بود که دادید؟

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جذب مجتبی جباری دارد، اظهار کرد: جباری بازیکن بسیار توانمند و موثر در فوتبال ایران است. این را به عنوان یک رقیب گفتم اما موظفم فهرستی را که سرمربی از من می‌خواهد، بگیرم. دوران بمب ترکاندن گذشته. اصلا بلد نبودم این مسائل را اما بمب ترکاندن را بعضی مسئولان به من یاد دادند. مسائلی مثل بمب ترکاندن سندیت ندارد و درست نیست. به هر حال تیم ما کامل است و می‌خواهیم یک نفر را جذب کنیم. با جباری صحبتی نکردیم اما شاید اگر سرمربی بخواهد با او صحبت کنیم اما این را هم بگویم که من در این موارد همواره حق را به باشگاه می‌دهم. بازیکن هرچقدر هم بزرگ باشد، اول کارگر باشگاه و دوم عنصری از باشگاه است. باشگاه از من و امثال خیلی بزرگ‌تر است.

او در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت کریم انصاری‌فرد گفت: یک سری مسائل ایجاد شد که کمی بین ما فاصله ایجاد کرد. انصاری‌فرد بازیکن آینده‌داری است و دوست داریم با ما باشد. حتی با آقای دایی که صحبت کردم قرار شد فرصت مذاکره دیگری را هم به او بدهیم. آخرین بار هفته قبل با انصاری‌فرد صحبت کردم اما شرایطی گذاشت که من نپذیرفتم. شرایطی روی ترانسفر و پول پیش و مبلغ قراردادش داشت که من قبول نکردم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل پرسپولیس در پایان از برنامه‌اش برای سفر به روسیه برای بازدید از باشگاه کازان خبر داد و افزود: به نظر من علیرضا حقیقی بازیکنی حرفه‌ای شده، او سرمایه ملی ماست. با او می‌خواهیم صحبتی داشته باشیم. البته او فردا در تهران است ولی ما می‌خواهیم طی سفری به روسیه از باشگاه روبین کازان دیدن و قرارداد همکاری و معاوضه بازیکن را با آنها امضا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین