کد خبر: ۱۹۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

عربستان تعطیلات آخر هفته را به جمعه و شنبه تغییر داد

شاه سعودی در فرمانی تعطیلات هفتگی را از روزهای پنجشنبه و جمعه به روزهای جمعه و شنبه تغییر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی امروز در فرمانی دستور داد که در راستای جایگاه اقتصادی عربستان و تعهدات بین المللی این کشور، تعطیلات هفتگی روزهای پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه تغییر یابد.

در دستور شاه سعودی آمده است که این تصمیم در راستای "منافع عمومی و جایگاه اقتصادی عربستان و تعهدات بین المللی و منطقه ای آن و رویکرد این کشور در مسیر ایده آل ترین سرمایه گذاری براساس این جایگاه گرفته شد زیرا به نفع کشور و رفاه شهروندان است".

در بخش دیگری از دستور شاه سعودی آمده است که این تصمیم، "اهمیت ایجاد هماهنگی بیشتر روزهای کار هفتگی بین دستگاههای دولتی و همتایان آنها در سطح بین المللی و منطقه ای را یادآور می شود که دستاوردهای مهمی بویژه در بخش اقتصادی دارد".

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دستور در راستای کاهش از آثار منفی و هدر رفتن مستمر فرصت های اقتصادی است که در نتیجه تضاد بین روزهای کاری دستگاههای دولتی عربستان با همتایان بین المللی و منطقه ای آن وجود دارد.

این دستور تاکید می کند که آغاز هفته کاری از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه خواهد بود و عمل به تعطیلات هفتگی جدید از روز شنبه 29 ژوئن آغاز خواهد شد و این دستور درخصوص مدارس و دانشگاهها و همه موسسات آموزش عالی از آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

برپایه این گزارش، شمار زیادی از شیوخ دینی عربستان که رویکرد محافظه کارانه دینی و اجتماعی را براساس وهابیت دنبال می کنند با تغییر تعطیلات هفتگی از پنجشنبه به شنبه براساس "هشدارهای شرعی"

مخالف هستند زیرا که روز شنبه روز تعطیلات یهودی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین