کد خبر: ۱۹۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

ایرانیان حامی روحانی در آمریکا چه می‌گویند؟

روزنامه الرای چاپ کویت در گزارشی به قلم خبرنگار خود در واشنگتن "حسین عبدالحسین" نوشت: "حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد تا دوباره در واشنگتن بحث و جدل ها میان دو اردوگاه درباره نوع تعامل با ایران از سر گرفته شد."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ در ادامه این مطلب آمده است: صاحبنظران در اردوگاه نخست، خواهان گفتگوی فوری و غیرمشروط آمریکا با ایران به جای تحریم و حمله نظامی هستند. از سوی دیگر، در اردوگاه مقابل، خواستار اقدام فوری آمریکا علیه ایران برای بستن پرونده هسته ای اش از طریق افزایش تحریم ها و حمله نظامی هستند و معتقدند که روحانی چیزی جز نمای نرم و انعطاف پذیری برای حکومت تهران نیست.

اردوگاه حامی ایران در واشنگتن به رهبری یک فرد ایرانی تبار به نام "تریتا پارسی" است که ریاست "شورای ایران و آمریکا" را برعهده دارد. او از انتشار کاتولوگ ها و متن هایی اعلام حمایت کرده است که تاکید می کنند تحریم ها علیه ایران بی نتیجه هستند.

یکی از دست اندرکاران این انتشارات نیز خانم "پارسی باربرا سلاوین" است که در "شورای آتلانتیک" فعالیت می کند. ریاست این شورا برعهده چاک هاگل وزیر دفاع آمریکاست. فردی که معتقد به حل غیرمشروط مسائل با ایران است.

سلافین در مقاله ای نیز در مجله اینترنتی ال مانیتور نوشت: از بین محاسن بسیار روحانی این است که او می تواند در نزدیکی دیدگاه ها میان تهران و ریاض نقش داشته باشد که منجر به مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 و امکان دست یابی به راه حلی برای بحران سوریه شود.

"حسین موسویان" عضو سابق تیم مذاکرات هسته ای ایران یا غرب، یکی دیگر از افرادی است که معتقد است انتخاب روحانی، فرصتی برای آمریکاست. موسویان در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز گفت که انتخاب روحانی برای دولت اوباما فرصت ایجاد می کند. فرصتی که یک بار در عمر به وجود می آید تا بن بست رابطه با ایران، پایان یابد.

موسویان که در شهر بوستون آمریکا زندگی می کند یکی از مهمترین تایید کنندگان حکومت ایران است و غرب را به دلیل شکست در مذاکرات گذشته هسته ای با ایران مورد سرزنش قرار می دهد.

موسویان ادامه می دهد: انتخاب روحانی نشان می دهد که تحول واقعی برای آغاز مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا به وجود آمده است.

به گزارش عصر ایران، کارشناسان ایرانی تبار دیگری نیز در ادوگاه مقابل قرار دارند که در مقاصد روحانی برای گفتگوی مستقیم با واشنگتن ابراز تشکیک می کنند. آنها معتقدند تصمیم گیری در زمینه هسته ای در اختیار رهبری و نه رئیس جمهور است به همین دلیل امیدی به گشایش در دوره روحانی ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین