کد خبر: ۱۹۸۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷

امیر قطر برنامه کناره گیری از قدرت را اعلام کرد / ولیعهد 33 ساله جایگزین پدر می شود

دفتر امیر قطر هم اعلام کرد که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی فردا صبح (سه شنبه) سخنرانی تلویزیونی را خطاب به ملت قطر خواهد داشت. پیش بینی می شود امیر قطر در این سخنرانی، جزئیات انتقال قدرت را بیان کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: امیر قطر موضوع کناره گیری از قدرت به سود ولیعهد را تایید کرد.

شبکه الجزیره در مالکیت حکومت قطر اعلام کرد: امیر قطر (61 ساله) روز دوشنبه در نشستی با سران خانواده حاکم (آل ثانی)، شخصیت ها و افراد برجسته بخش های مختلف جامعه این کشور، به طور رسمی قصد خود را برای کناره گیری از قدرت و سپردن مسؤولیت ها به پسرش (ولیعهد 33 ساله) اعلام کرد.

دفتر امیر قطر هم اعلام کرد که "شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی" فردا صبح (سه شنبه) سخنرانی تلویزیونی را خطاب به ملت قطر خواهد داشت.

پیش بینی می شود امیر قطر در این سخنرانی، جزئیات انتقال قدرت را بیان کند.

به گزارش عصر ایران، شبکه الجزیره اعلام کرده بود که امیر قطر در نشست روز دوشنبه خود با سران آل ثانی، موضوع کناره گیری خود از قدرت به سود پسر 33 ساله اش شاهزاده تمیم بن حمد آل ثانی  (ولیعهد) را مطرح خواهد کرد.

از چند هفته پیش شماری از منابع آگاه دیپلماتیک در دوحه و کشورهای غربی از قصد امیر قطر برای کناره گیری از قدرت و سپردن مسؤولیت اداره کشور به ولیعهد خبر داده بودند.

براساس این برنامه، امیر (شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی) و نخست وزیر قطر (شیخ حمد بن جاسم آل ثانی) که سمت وزیر خارجه را نیز برعهده دارد از مسؤولیت های خود کنار می روند.

شیخ حمد امیر قطر 18 سال پیش (1995) در مقام ولیعهد وقت، به هنگام حضور پدرش (امیر وقت) در خارج از کشور، در کودتایی سفید و بدون خون ریزی، قدرت را به دست گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین