کد خبر: ۱۹۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۶

«آرنولد شوارتزينگر» تحت پيگرد قانونی قرار گرفت

آفتاب‌‌نیوز : اين دو گروه تجاري با اين ادعا كه «شوارتزينگر» باعث ركود بازار فروش بازي‌هاي كامپيوتري شده است، در دادگاه فدرال «سن‌خوزه» بر عليه او تشكيل پرونده داده‌اند. 

«شوارتزينگر» كه خود در فيلم اكشن «ترميناتور» بازي كرده و تاكنون در چندين بازي كامپيوتري اقتباس شده از فيلم‌هايش به تصوير كشيده شده است، ده روز پيش از اين در مقام فرماندار كاليفرنيا قانون ممنوعيت فروش و كرايه بازي‌هاي كامپيوتري خشن را به بچه‌هاي زير 18 سال تصويب كرد. 

«شوارتزينگر» گفت: من از تمامي قدرتم براي اجراي اين قانون جديد استفاده خواهم كرد و در همين راستا از دادستان كل مي‌خواهم تا از تلاش‌هاي كاليفرنيا براي جلوگيري از فروش چنين بازي‌هايي به بچه‌ها حمايت كند. 

وي افزود: قانون جديد به والدين اين اطمينان خاطر را مي‌دهد كه چه بازي‌هايي براي فرزندانشان مفيد و چه بازي‌هايي مضر است. به اعتقاد من، ما بايد به والدين ابزار لازم براي محافظت از فرزندانشان را بدهيم. 

«داگلاس لون استين»، رييس يكي از گروه‌هاي شاكي گفت: وضع استاندارد براي اينكه بچه‌ها چه مي‌توانند ببيند و چه مي‌توانند بكنند، در حوزه اختيارات هيچ دولت و هيچ صنعتي نيست. 

به موجب قانون تصويب شده از اين پس بازي‌هايي كه داراي صحنه‌هاي قتل، زد و خورد، مسلح كردن، روابط جنسي و هرگونه صحنه‌اي كه ضد ارزش‌هاي انساني باشد، با برچسب «فوق خشونت» فروخته مي‌شوند كه كرايه و يا فروش اينگونه محصولات به بچه‌هاي كم سن و سال ممنوع است. 

در حال حاضر صنعت بازي‌هاي كامپيوتري در كاليفرنيا بسيار پرسوداست تاآنجايي كه گاهي بازي‌هاي ويديويي چون «هالو 2» كه يكي از بازي‌هاي خشن عصر حاضر محسوب مي‌شود، از فيلم‌هاي برجسته و موفق هاليوود نيز پرسودتر و پرطرفدارترند.
در قانون جديد از اين پس همه بازي‌هاي غير مجاز پس از انجام بررسي‌هاي لازم با برچسب‌هاي مختلف سني وارد بازار مي‌شوند كه هر فروشنده‌اي كه اينگونه بازي‌ها را به كودكاني خارج از كادر سني تعيين شده بروي بازي‌ها بفروشد مجبور به پرداخت 1000 دلار جريمه نقدي مي‌شود. 

شوارتزينگر همچنين اخيرا قانون ديگري را تصويب كرده كه به موجب آن استفاده از مكمل‌هاي ورزشي توسط بچه‌هاي مدرسه‌اي ممنوع مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین