کد خبر: ۱۹۸۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

10 آکواریوم باورنکردنی دنیا / عکس

اقیانوس زیستگاهی وسیع از ماهی هاست اما بازدید از همه نقاط آن غیر ممکن است از این جهت آکواریوم ها ساخته شده اند. آکواریوم ها اکثر گونه های موجودات دریایی را در یک مکان کوچک جمع می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آکواریوم ها یکی از مهمترین نقاط توریستی هستند که با رسیدگی درست می توانند سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب کنند. در سراسر دنیا آکواریوم های متفاوتی وجود دارد که هر کدام دارای عناصر جالب توجه خود هستند. یکی از مهمترین عناصر جذب توریست از طریق آکواریوم اندازه و میزان آبی است که در آن قرار دارد زیرا این ویژگی باعث می شود تا گونه های مختلفی از ماهی ها در یک نقطه با هم دیده شوند.

اقیانوس شانگهای



یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیا را می توانید در شانگهای پیدا کنید. این آکواریوم که گنجایشی نزدیک به 900 هزار گالون آب دارد از 9 حیات مختلف جانوری پر شده است. در این آکواریوم می توان ماهی های مربوط به مناطقی مانند: استرالیا، قطب جنوب، منطقه حفاظت شده چین و ... را مشاهده کرد. در میان آکواریوم یک تونل 155 متری طراحی شده است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد از میان دریا زندگی ماهی ها را ببینند.

آکواریوم مونترای بای



این آکواریوم در منطقه باستانی زندگی ساردین ها در مونترای واقع در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین آکواریوم های امریکا شناخته میشود. این آکواریوم از دو بخش تشکیل شده است که در بخش اول یک تانک با گنجایش 1.3 میلیون گالون آب با 10 متر ارتفاع، زیستگاهی برای جانوارن بومی آمریکا و جانورانی ساده شده است. بخش دوم این آکواریوم که 1.2 میلیون گالون گنجایش دارد زیستگاهی خاص برای موجودات کمیاب از نقاط مختلف دنیا است.


آکواریوم غرب استرالیا



این آکواریوم که از نوع تونلی است در زیر دریاها قرار دارد و از سال 1988 کار خودش را آغاز کرده است. این آکواریوم به تماشاگران اجازه می دهد تا نگاهی نزدیک تر به زندگی ماهی ها داشته باشند. در این آکواریوم نزدیک به 400 گونه از ماهی های مختلف زندگی می کنند.

آکواریوم یوشاکا



این آکواریوم که بزرگترین آکواریوم آفریقا است در بندر دوربان در آفریقای جنوبی قرار دارد و به عنوان پنجمین آکواریوم بزرگ دنیا شناخته می شود. این آکواریوم دارای گونه های بسیار زیادی از موجودات است و در آن از اسب آبی تا کوسه پیدا می شود. طراحی این آکواریوم به سبک کشتی های غرق شده است. این آکواریوم سالانه نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند.

آکواریوم دام



این آکواریوم به عنوان بزرگترین آکواریوم سیلندری دنیا شناخته می شود و در هتل رادیسون برلین قرار دارد. ارتفاع آن در حدود 25 متر است و می تواند 260 هزار گالن آب را در خودش نگه داری کند. در این آکواریوم نزدیک به 2500 ماهی از 56 گونه متفاوت قرار دارد و گردشگران وقتی از آسانسور این مجموعه استفاده می کنند نمای بسیار زیبایی را از آکواریوم مشاهده می کنند.


آکواریوم جورجیا



آکواریوم جورجیا واقع شده درایالت آتلانتا در آمریکا بزرگترین آکواریوم آبی دنیا است و از جاذبه های توریستی ایالت آتلانتا به حساب می آید. ظرفیت این آکواریوم بیش از 8.5 میلیون گالن آب می‌باشد که زیستگاه بیش از 120 هزارجانداراز 500 گونه ونژادمختلف است. این آکواریوم برای اولین باردرسال 2005 برای بازدید عموم افتتاح شد و تا سال 2009 بیش از 10 میلیون بازدیدکننده داشته است. آکواریوم جورجیا حیوانات نادری راکه تنهادر چند آکواریوم جهان وجود دارند به نمایش میگذارد.

این آکواریوم ازپنج گالری تشکیل شده است که شامل گالری جورجیا، گالری رودخانه، گالری آبهای سرد، گالری اقیانوس وگالری استوایی میباشد. یکی ازجاذبه های این آکواریوم تونل 30 متری گالری اقیانوس است. درسال 2008 مسئولان این آکواریوم طرحی رابه نام "شنا با غولهای زیر آب" اجراکردند که در آن در هر نوبت 8 نفرمی‌توانستند به کمک غواصان خبره با نهنگ‌ها و کوسه‌های عظیم‌الجثه شناکنند. این طرح به شدت مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

آکواریوم مرکز خرید دبی



دبی مال یا مرکز خرید دبی، یکی از برگترین مرکز خریدهای جهان، بخشی از مجموعه‌ی 20 میلیارد دلاری برج دبی است. بخش میانی این مرکز خرید، آکواریوم عظیم آن باظرفیت نگهداری 10 میلیون لیتر (2.64میلیون گالن) آب قرار دارد. این آکواریوم دارای بیش از33000حیوان زنده از جمله بیش از 400 کوسه و سفره‌ماهی است و همچنین رکورد جهانی گینس را برای "بزرگترین پانل اکریلیک" جهان به دست آورده است. اندازه این پانل 8.3 در 32.88 مترو ضخامت آن 75 سانتیمتر است.
 
آکواریوم اوکیناوا چورامی



این آکواریوم در پارک اوشن اکسپو در ژاپن واقع شده و در سال 2002 افتتاح شده است. تانک اصلی آکواریوم، به نام دریای کوروشیو، محتوی 7،5 میلیون لیترآب( 1.98میلیون گالن) و دارای ویژگیهای یک پانل شیشه ای آکریلکی با اندازه‌های 8.2 در22.5 مترو باضخامت 60 سانتیمتر است.
 
اوشنوگرافیک



مجتمع دریایی اوشنوگرافیک که درآن زیستگاه‌های مختلف دریایی نشان داده است. این آکواریوم داخل یک مجموعه شناخته شده به عنوان شهر هنر و علوم درشهر والنسیای اسپانیا قرار دارد. اوشنوگرافیک دارای بزرگترین مخزن آکواریوم دراروپااست و بیش از 45000موجود دریایی را در خود جای داده است. این آکواریوم با 7 میلیون لیتر (1.85میلیون گالن) آب پرشده است.
 
آکواریوم پکن



آکواريوم پکن که در حال حاضر بزرگترين آکواريوم دور از دريا در جهان مي باشد، در کرانه شمالي رود چانگ و در باغ وحش پکن قرار گرفته است. مساحت زمين اين آکواريوم120000 متر مربع و بناي آن42000 متر مربع مي باشد و مجموعه کاملي از موجودات دريايــي جهت بازديد عموم و فعاليت هاي تحقيقاتي را داراست. شکل معماري خارجي اين مجموعه منحصر به فرد به شکل يک صدف عظيم مي باشد.

آکواريوم پکن نشان AAAA را در جاذبه هاي ملي چين و همچنين يازدهمين نشان جام شهر ممنوعه را به عنوان يکي از نقاط عطف مدرن و جاذب توريست از شهرداري و اداره توريست و گردشگري پکن دريافت نموده است. از ابتداي افتتاح آن در مارس 1999 تا کنون بيش از 12 ميليون توريست از سر تا سر دنيا از اين مجموعه ديدن نموده اند.

آکواريوم پکن همچنين به يک مرکز آموزشی براي بسياري از امور مربوط به اکوسيستم درياها تبدیل گرديده است و بسياري از موسسات دانشگاهي جهت تحقيقات خود بر روي موجودات دريايي و يا يافتن روش هاي تکثير مصنوعي آن‌ها از اين مجموعه استفاده نموده و سالانه بيش از 200 طرح تحقيقاتي در اين مجموعه به انجام مي‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین