کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰

نیکزاد: ایده رایگان شدن زمین توسط احمدی نژاد حرکتی بزرگ بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایده رایگان شدن زمین برای مسکن مهر توسط احمدی نژاد حرکتی بزرگ بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی نیکزاد ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان یادآور شد: یکی از دستاورد های بزرگ حکومت امام علی(ع) خانه دار کردن فقرا و مستضعفین بود و از طرفی دیگر امام(ره) نیز با تشکیل حساب 100خواستار خانه سازی برای ضعیفان بود.

وی افزود: دولتهای پس از انقلاب هر کدام به نوعی در بحث مسکن دار کردن مردم حرکت های انجام دادند اما دولت نهم و دهم فعالیت های بزرگی را عملی کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با رایگان شدن زمین برای ساخت مسکن مهر بخش زیادی از هزینه های مسکن دار شدن مردم در کشور کاهش پیدا کرد و از طرفی دیگر سنت حسنه قرض الحسنه نیز در کشور توسط احمدی نژاد با راه اندازی مسکن مهر رونق گرفت.

نیکزاد با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در کشور اشتغال، ازدواج و رونق اقتصادی را به همراه داشت یادآور شد: کاری که دولت در حوزه مسکن انجام داد حرکتی انقلابی و الهی بود و از طرفی ارایه زمین به طور رایگان نیز به نوعی توزیع عادلانه ثروت در کشور بود.

وی افزود: در سال 90 آماری که جمع آوری شده بیانگر این است که 21.6 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور موجود است و همچنین 21.2 میلیون خانواده نیز در کشور زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این آمار به گونه ای به ما می گوید که هر ایرانی صاحب 15 خانه است و به گونه ای دیگر می گوید که از هر 15 خانواده ایرانی تنها یکی از آنها صاحب خانه هستند که در هر مورد نشان از بی عدالتی در جامعه داشت.

نیکزاد تصریح کرد: با این وضعیت موجود در مسکن، دولت و مجلس باید با تصوب قانونی با دریافت مالیات نرخ مسکن را کنترل کنند.

267 هزار واحد مسکن مهر در فارس


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسکن در استان فارس، گفت: در سال 85، چهار میلیون و 330 هزار نفر شهری و روستایی در 803 هزار واحد مسکونی استان فارس زندگی می کردند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اما در طول فعالیت دولت نهم و دهم 267 هزار واحد مسکن مهر در استان فارس ساخته شد که تنها 80 هزار واحد باقی مانده آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش مهر،نیکزاد با اشاره به وضعیت راه آهن در کشور نیز یادآور شد: تا قبل از دولت نهم 11 هزار کیلومتر خط آهن در کشور وجود داشت در حالیکه طی دولت نهم و دهم دو هزار و 500 کیلومتر راه آهن ساخته و هشت هزار و 500 کیلومتر نیز در حال احداث است و با راه اندازی کل این مجموعه 20 استان کشور با یکدیگر پیوند خواهند خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین