کد خبر: ۱۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

احمدی‌نژاد: امیدوارم روزی ژن اخلاق را منتقل کنیم

رئیس جمهور با بیان این که برخی با احساس عجز در برابر کارهای بزرگ سعی در تخریب آن را دارند، گفت: امید است به جایی برسیم تا بتوانیم ژن اخلاق، ایمان و شجاعت را هم منتقل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محموداحمدی نژاد در این در ائین بهره برداری از این طرح های کشاورزی که صبح امروز در محل پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در کرج برگزار شد، گفت: امروز در همه بخش های کشور به خصوص بخش کشاورزی شاهد حرکت جهشی به سمت قله های پیشرفت هستیم.
 
رئیس جمهور ادامه داد: فضای کار، اندیشه و تصمیم گیری متفاوت است، هدف گذاری ها بسیار متعالی است و برای رسیدن به مرزهای دانش، تامین نیاز کشور و استفاده از همه ظرفیت ها باید کوشش بسیار کنیم.
 
وی افزود: امروز 8 پروژه تحقیقاتی و 4 هزار و 215 پروژه اجرایی و نخستین گلخانه پیشرفته کشت گیاهان تراریخته کشور افتتاح شد که حاصل تلاش دلسوزانه محققان برای تعالی و پیشرفت ایران عزیز است.
 
احمدی نژاد در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص این گلخانه پرداخت و گفت: در طبیعت همه استعدادهای رشد و نمو پیدا کرده و در عین حال آفت ها نیز وجود دارد که موجب کاهش محصول و کیفیت می شود؛ علاوه بر آن باید برای دفع آفات و برخورد با آثار منفی آن هزینه های هنگفتی پرداخت شود. البته برای کنترل آنها می توان از ظرفیت های طبیعت استفاده کرد. این کار بسیار پیچیده و بزرگ است که توسط محققان داخلی انجام شده است.
 
رئیس جمهور گفت: دستیابی به این فناوری یعنی انتقال ویژگی از یک موجود زنده به موجود زنده دیگر که این امر یک انقلاب بزرگ است و در آینده فضای بی انتهای را برای محققان باز خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: کارهای بسیار بزرگی در بخش های مختلف انجام شده است اما برخی با احساس عجز در برابر این کارهای بزرگ سعی در تخریب آن را دارند.
 
احمدی نژاد ادامه داد: کارهای انجام شده توسط بشر شبیه به یک معجزه است. انسان اگر تصمیم بگیرد می تواند چندین برابر کارهای فعلی را انجام دهد. همه امکانات طبیعی تابع انسان است.
 
وی با بیان اینکه با وجود استعدادهای موجود در کشور می توانیم صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی باشیم، تصریح کرد: البته برخی اندیشه های کوتاه و تنگ نظری ها باید کنار برود. باید مزیت های نسبی کشور را بسنجیم و بر اساس آن تولید کنیم.
 
به گزارش مهر،رئیس جمهور در پایان گفت: امید است به جایی برسیم تا بتوانیم ژن اخلاق، ایمان و شجاعت را هم منتقل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین