کد خبر: ۱۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

بازجویی ژنرال آمریکایی متهم به درز اطلاعات محرمانه درباره حملات سایبری به ایران

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که جیمز ای. کارترایت،ژنرال بازنشسته آمریکایی و دومین مقام عالی رتبه نیروی نظامی آمریکا در رابطه با درز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره حملات سایبری آمریکا به برنامه هسته‌ یی ایران هدف بازجویی قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این روزنامه با اشاره به این خبر به نقل از فردی که آن را آشنا با تحقیقات در این باره معرفی کرد افزود: تحقیقات در این باره که توسط راد روزنستاین، وکیل مدافع آمریکایی در مریلند در حال انجام است، توسط اریک اچ. هولدر، وزیر دادگستری آمریکا و پس از آن اعلام شد که مقالاتی در روزنامه نیویورک تایمز به شرح حملات سایبری تحت نام رمز بازی‌های المپیک ‌پرداخت که هدف آن ها آهسته کردن پیشرفت برنامه هسته‌ یی ایران بود.

اولین بار شبکه خبری "ان بی سی نیوز" بود که گزارش داد ژنرال کارترایت محور تحقیقات درباره درز اطلاعات است.

این ژنرال 63 ساله که معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از سال 2007 تا 2011 بود، به یکی از مشاوران مطلوب باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا تبدیل شد و فردی با نفوذ در کاخ سفید در خصوص مسایل امنیتی بود.

به گزارش ایسنا، گرگوری بی. کریگ، که در اوایل دولت اوباما مشاور کاخ سفید بود و وکیل کارترایت است از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. مارسیا مورفی یک سخنگوی روزنستاین نیز از تایید و یا رد بازجویی از ژنرال کارترایت خودداری و اعلام کرد که «ما اصلا نظری نداریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین