کد خبر: ۱۹۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴

آمریکا نهادهای مرتبط با برنامۀ اتمی کرۀ شمالی را تحریم کرد

دولت باراک اوباما علیه شرکت‌ها و افرادی که متهم به ارتباط با برنامه‌های موشک بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی هستند، تحریم‌هایی را اعمال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین سون مان سن، رئیس اداره امور خارجی کره شمالی که مسئولیت فعالیت‌های پژوهشی مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور را برعهده داشته است، را هدف گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک اعتباری "دائه‌ دونگ" (DCB)، شرکت وابسته به آن، شرکت مالی DCB با مسئولیت محدود و کیم چول سام، نماینده این شرکت را در فهرست سیاه خود قرار داد تا سرمایه‌گذاری آن‌ها را برای آنچه که به عقیده آمریکا فعالیت‌های غیرقانونی است، محدود کند.

این اقدام مانع از تجارت شهروندان آمریکایی با این شرکت‌ها و افراد می‌شود و تحت قانون آمریکا تمامی دارایی‌های آنها نیز مسدود خواهد شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و گسترش این فعالیت‌ها قطعنامه‌ 1718 (2006)، 1874 (2009)، 2087 (2013) و 2094 (2013) شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند، منطقه را بی‌ثبات کرده و منجر به تضعیف رژیم جهانی منع گسترش فعالیت‌های هسته‌ای می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین