کد خبر: ۱۹۹۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

نسخه تاجرنیا برای اصلاح‌طلبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره فعالیت اصلاح طلبان در چهار سال آینده گفت: معتقدم اصلاح طلبان باید به هر دو وسیله ورود به حاکمیت و تکیه بر قدرت و همچنین تکیه بر جامعه مدنی از طریق فعالیت های صنفی و حزبی راه را برای ادامه فعالیت و حضور در عرصه سیاسی اجتماعی دنبال کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی تاجرنیا عضو حزب تعلیق شده مشارکت با بیان این مطلب در گفت‌وگو با فرارو درباره ضرورت حضور اصلاح طلبان در راس قدرت با ورود به دولت و کابینه گفت: ساختار قدرت و حکومت در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که بخش عمده ای از اصلاحات باید از درون حکومت انجام گیرد.

وی افزود: هر چند این به آن معنا نیست که اصلاح طلبان که نقش عمده ای در پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته اند از رییس جمهوری منتخب مردم انتظار و چشم‌داشتی باشند.

به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: عمده اصلاح طلبان نیز پس از اعلام پیروزی نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر نقش جریان اصلاحات در شکل‌گیری این پیروزی بر این موضوع تاکید کردند که از رییس جمهوری منتخب مردم سهمی طلب نمی‌کنند و دست او را برای چینش کابینه کاملا باز گذاشتند تا با اختیار کامل و بدون وجود محدودیتی کابینه فراجناحی مد نظر خود را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: با این وجود اصلاح طلبان در مقابل دعوت به همکاری رییس جمهوری منتخب مردم نظر مثبت خواهند داشت تا به دولت تدبیر و امید به منظور پیشبرد اهداف و رفع موانع و مشکلات در کشور کمک کند.

تاجرنیا تاکید کرد: اساسا نگاه کلان اصلاح طلبان بهبود امور و رفع نارسایی‌ها در همه حوزه‌هاست. بنابراین اگر در بخشی از اصلاح طلبان به منظور کمک به رفع نارسایی ها دعوت شود استقبال می کنند و حاضرند به دولت فراجناحی آقای روحانی کمک کنند.

این عضو حزب تعلیق شده مشارکت ادامه داد: حضور در دولت و تکیه بر قدرت از سوی اصلاح طلبان به منظور پیشبرد اهداف عالی مورد نظرشان که همانا بسط و توسعه نگاه اصلاح‌گرانه در همه امور است نباید نفی شود و باید اگر فرصتی ایجاد می‌شود نهایت بهره را برد.

وی افزود: اما جدا از آن اصلاح طلبان باید در عرصه عمومی و مدنی سطح حضور و فعالیت خود را ابتدا حفظ و بعد این سطح را با فعال کردن نهادهای مدنی، صنفی و احزاب افزایش دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه پایگاه اجتماعی مهمترین سرمایه اصلاح طلبان است گفت: اصلاح طلبان تاکید دارند که حضور در قدرت بدون توجه به پایگاه اجتماعی‌شان و نادیده گرفتن نهادهای صنفی و مدنی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: از این روی در چهار سال آینده اصلاح طلبان باید علاوه بر بهره گیری از فرصت احتمالی به قدرت از طریق ورود به دولت تمرکز ویژه ای بر نهادهای صنفی و مدنی داشته باشند تا ادامه فعالیت های خود را با تعامل با عرصه عمومی و مدنی و همچنین گسترده‌تر کردن پایگاه‌های اجتماعی‌شان تضمین کنند.

این عضو حزب تعلیق شده مشارکت درباره نحوه تعامل اصلاح طلبان با عرصه عمومی و مدنی در چهار سال آینده گفت: آقای روحانی درباره توسعه احزاب، گروه ها، تشکل ها و نهادهای صنفی و مدنی شعارهای قابل توجهی مطرح کردند که بخش عمده ای از آن شعار خواست اصلاح طلبان هم هست.

وی با بیان آنکه در راس شعارهای منتخب مردم در حوزه داخلی، توسعه فعالیت های حزبی قرار دارد، گفت: اگر بخواهیم ضریب خطای افراد در حوزه های مختلف را کم کنیم و مانع حضور جریان‌های خلق‌الساعه در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور شویم که نشان داده اند به هیچ وجه پاسخگوی عملکرد خود نیستند، چاره‌ای جز این نداریم که احزاب در کشور نهادینه شوند تا پاسخگویی نسبت به عمکرد افراد و جریان‌های سیاسی نهادینه شود.

تاجرنیا افزود: متاسفانه آنچه که در خصوص احزاب، گروه ها، تشکل های صنفی و مدنی و سندیکاها در کشور وجود دارد متناسب با حکومتی که نام جمهوری اسلامی را یدک می‌کشد، نیست. بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که احزاب به معنای واقعی کلمه تشکیل و اجازه فعالیت پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: همچنین آنچه در قالب تشکل‌های صنفی و مدنی و سندیکاها در کشور مطرح است اگر امکان فعالیت های آزادانه را پیدا کنند این فعالیت ها به شرط وابسته بودن به قدرت امکان‌پذیر است که این خود با روح فعالیت های صنفی و سندیکایی در تضاد است و باید دولت آینده در صدد رفع این ایرادات بر آید که در این زمینه اصلاح طلبان آماگی لازم برای کمک به دولت آینده را خواهند داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین