البته در نهایت بانک مرکزی نیز بنا بر تصمیم شورای پول و اعتبار تغییری در نرخ سودهای بانکی اعمال نکرد ولی به نظر می رسد با توجه به فاصله شدید ایجاد شده بین نرخ سود بانکها ونرخ تورم، بانکها بدون اعلام رسمی برای جذب سپرده اقدام به تبلیغات چهره به چهره و پیامکی کرده اند.
در حالی که سقف نرخ سود سپرده براساس مصوبات شورای پول و اعتبار 20 درصد برای سپرده های بلند مدت است، تبلیغات بانکی که در پیامکها دست به دست می شود برای سپرده کوتاه مدت پیشنهاد سود 20 درصدی را مطرح می کند.
نکته جالب در این میان نحوه عملکرد سایتهای رسمی برخی از بانکهاست که هیچ جدولی از نرخ سود خود منتشر نکرده و به مشتریان توصیه می کنند برای خبردار شدن از نرخ سود سپرده ها به شعب مراجعه و به صورت شفاهی جویای نرخ شوند.
این وضعیت البته از سوی بانک مرکزی بدون واکنش بوده است و سکوت بانک مرکزی در این میان می تواند ناشی از بی اطلاعی هم باشد.
نحوه عملکرد بانکها در شرایطی که تغییر و تحولات دولتی و تغییر دولت دهم به یازدهم در جریان است، بسیار هوشمندانه به نظر می رسد. زیرا در چنین فضایی کمتر توجه ها به چنین نکاتی جلب می شود.
آخرین جدول نرخ سودی بانکی منتشر شده توسط بانک مرکزی مربوط به نرخ سود سال 90 که در سال 91 هم اعمال شده است