کد خبر: ۱۹۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

آیا دو فراکسیون اصولگرای مجلس یکی می شوند؟

با توجه به طرح مباحثی از سوی برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان در مورد ادغام دو فراکسیون اصولگرای مجلس و همچنین بی‌اطلاعی دیگر اعضای فراکسیون رهروان ولایت از این موضوع، این سوال مطرح می‌شود که آیا این دو فراکسیون در سه سال پیش روی مجلس نهم با یکدیگر یکی می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود اینکه اکثریت مجلس نهم از نمایندگان اصولگرا تشکیل شده است، این مجلس دارای دو فراکسیون اصولگرا است که منشا اصلی تشکیل این دو فراکسیون را می‌توان در روزهای پایانی مجلس هشتم و آغازین مجلس نهم برای انتخاب رییس مجلس جستجو کرد.

مجلس هشتم دارای یک فراکسیون اکثریت به نام فراکسیون اصولگرایان بود که در روزهای ابتدایی مجلس نهم فراکسیونی دیگری به نام فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تشکیل شد که از ریاست علی لاریجانی حمایت می‌کرد و در مقابل فراکسیون اصولگرایان با محوریت غلامعلی حداد عادل نیز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که در حال حاضر متشکل از اکثریت نمایندگان است در کنار فراکسیون اصولگرایان در موارد مختلفی ورود پیدا کرده و اعضای آن اظهارنظر می‌کنند.

بعد از گذشت یک سال از عمر مجلس نهم بحث‌هایی پیرامون یکی شدن و ادغام دو فراکسیون اصولگرای مجلس از سوی برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مطرح می‌شود که در مقابل برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اظهار بی‌اطلاعی و یا کتمان چنین موضوعی معتقدند که این دو فراکسیون در دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرها فاصله زیادی با یکدیگر دارند.

اسماعیل کوثری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوع ادغام دو فراکسیون اصولگرای مجلس گفت: صحبت‌هایی در مورد ادغام دو فراکسیون اصولگرای مجلس مطرح شده است که بعد از تعطیلات مجلس قرار است جلساتی در این رابطه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر یکپارچه شدن مجلس برای پیشبرد امور قرار است که بزرگان دو فراکسیون با یکدیگر صحبت‌هایی را انجام دهند که در صورت رسیدن به نتیجه قطعی تصمیم‌گیری نهایی لحاظ می‌شود.

سید رمضان شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگویی دیگر از وجود رایزنی‌ها و جلسات برای ادغام دو فراکسیون ابراز بی‌اطلاعی کرد.

همچنین جواد جهانگیرزاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز تاکید کرد که صحبتی در خصوص یکی شدن و ادغام دو فراکسیون اصولگرای مجلس مطرح نشده است.

بهروز نعمتی عضو دیگر شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ممکن است دو فراکسیون اصولگرای مجلس جلساتی را در موضوعات مختلف با یکدیگر برگزار کنند ولی ما هیچگونه برنامه‌ای برای یکی شدن دو فراکسیون نداریم.

وی افزود: درست است که هر دو فراکسیون اصولگرا هستند ما در دیدگاه و نقطه نظر و بینش فاصله زیادی با یکدیگر دارند.

نعمتی تاکید کرد: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت فراکسیون اکثریت مجلس است که کارها را به نحو احسنت انجام می‌دهد، اعضای فراکسیون اصولگرا می‌توانند به عضویت فراکسیون رهروان ولایت درآیند و ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم ولی به هیچ عنوان این دو فراکسیون با یکدیگر ادغام نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، این مباحث در حالی مطرح می‌شود که در برهه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مهمتری کنش‌های سیاسی این دو فراکسیون نظرات متفاوتی در حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری داشتند، نظراتی که در موارد مختلفی همچون رای اعتماد به وزا نیزبه وضوح مشاهده شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین