کد خبر: ۱۹۹۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
اداره رفاه ایالات متحده اعلام کرد:

هر دانشجوی چینی هزینه یک خانواده آمریکایی را تامین می‌کند

اداره رفاه ایالات متحده با ارائه آمار جدیدی اعلام کرد: هزینه‌ای که هر دانشجوی چینی در سال برای ادامه تحصیل در آمریکا صرف می‌کند برابر با هزینه زندگی یک خانواده آمریکایی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحصیل در آمریکا سالانه 50 هزار دلار هزینه دربردارد و از آنجا که بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی غیردولتی هستند، دانشجویان بین‌المللی نیاز به تخصیص هزینه‌های بیشتری دارند.

بعنوان مثال هزینه‌های تحصیل شامل خرید کتاب و تهیه خوابگاه،‌ خوراک و هزینه‌های سفر برای یک دانشجوی دانشگاه موسسه فن‌آوری ماساچوست آمریکا در مقطع لیسانس، سالانه بالغ بر 65 هزار دلار برآورد شده است.

این در حالی است که این رقم بسیار بیشتر از هزینه زندگی سالم برای یک خانواده آمریکایی است. «لی فی» یکی از دانشجویان چینی دانشگاه

«سیراکیوز» در نیویورک می‌گوید که سالانه فقط برای تحصیل در آمریکا 50 هزار دلار آن هم بدون احتساب هزینه‌های زندگی خرج می‌کند که این مبلغ برای گذران زندگی یک خانواده متوسط آمریکایی کافی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، آمارهای وزارت کار ایالات متحده آمریکا در سال 2011 میلادی نیز نشان داده است که میانگین هزینه سالانه یک خانواده آمریکایی 49 هزار و 705 دلار بوده که این رقم کمتر از هزینه تحصیل سالانه یک دانشجوی چینی در آمریکا است.

علاوه بر این، میانگین درآمد سالانه یک خانواده متوسط آمریکایی 63 هزار و 685 دلار عنوان شده است که این نشان‌دهنده سهم قابل توجه دانشجویان خارجی بویژه دانشجویان چینی در اقتصاد آمریکا است.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن آموزش بین‌المللی آمریکا، در سال تحصیلی 2012-2011 میلادی شمار دانشجویان چینی طی سومین سال مداوم در دانشکده‌های آمریکایی و دانشکده‌های کارشناسی دانشجویان چینی 23.1 درصد افزایش یافته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین