کد خبر: ۱۹۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶

انتقاد عفو بین‌الملل از محکومیت مخالفان اماراتی

عفو بین‌الملل به دنبال محکومیت 68 منتقد دولت در امارات متحده عربی، اعلام کرد که این اقدام نشان‌دهنده عزم مقامات این کشور برای عدم تحمل هرگونه مخالفت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسیبه حاج صحراوی، معاون سرپرست خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل اتهامات مطرح شده علیه این 68 محکوم را ساختگی دانست و گفت که آنها تنها به دلیل عقاید و نظراتشان هدف این بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند و این تردید وجود دارد که محاکمه‌ آن‌ها عادلانه نبوده است.

وی در سخنانش این اتفاق را نشان ‌دهنده ضعف‌های اساسی در دستگاه قضایی امارات (UAE) دانست.

عفو بین‌الملل گزارش داد که دادگاه علی‌رغم وجود شکنجه محکومان در بازداشت، آن را مورد بی‌اعتنایی قرار داده و حق محکومان برای دفاع را نقض کرده و اجازه ورود به افراد مستقل برای حضور در جلسات را نداده است.

به گزارش ایسنا،مقامات اماراتی مدعی‌ هستند که همه متهمان در دادگاهی عادلانه محاکمه شده‌اند؛ در حالی‌که عفو بین‌الملل اعلام کرد که آن‌ها حق درخواست تجدیدنظر ندارند و هنوز جزییات محکومیت این افراد مشخص نیست.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل، دادگاه امنیت ملی امارات صبح روز گذشته یک گروه 94 نفره را که همگی به تلاش‌ برای براندازی حکومت متهم شده بودند محاکمه و 68 تن از آنها را به حبس از هفت تا 15 سال محکوم کرد. 26 تن در این دادگاه تبرئه شدند که 15 نفر از آنها زن بودند. همچنین هشت تن نیز به صورت غیابی محاکمه و به 15 سال زندان محکوم شده‌اند.

این محکومان را جمعی از مدافعان حقوق بشر و یک قاضی تشکیل می‌دهند و فعالان برجسته نیز در میان آنها به چشم می‌خورند که عفو بین‌الملل آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها را خواستار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین