کد خبر: ۱۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۵:۲۰

دولت سال آينده كسري بودجه خواهد داشت

آفتاب‌‌نیوز :  هاشمي افزود: اين طرح موجب كاهش 3 ميليارد دلاري بودجه دولت شده است.

وي با اشاره به جدول نهايي شده كميسيون تلفيق در مورد درآمدها و هزينه‌هاي بودجه اظهارداشت: 280 ميليارد تومان از اين ارقام كه در قالب درآمدها پيش‌بيني شده است تحقق‌پذير نيست.

رئيس كميسيون صنايع و معادن با اشاره به درآمد دولت از محل ماليات شركت‌هاي دولتي گفت: رقم پيش‌بيني شده از اين محل 1800 ميليارد تومان در بودجه سال آينده است كه اين رقم نيز از درآمدهاي مشكوك الوصول در بودجه 84 است.

هاشمي خاطرنشان كرد: يك هزار ميليارد تومان نيز از محل واردات خودرو نيز از جمله درآمدهاي مشكوك الوصول به حساب مي‌آيد.

نماينده ميانه در ادامه از ارسال نامه‌اي به رئيس جمهوري از كميسيون صنايع و معادن خبر داد كه در آن از خاتمي به‌خاطر حمايت نكردن از بخش داخلي در صنعت خودروسازي انتقاد شده است.

هاشمي افزود: در اين نامه از حمايت دولت براي رأي به بند الحاقي تبصره دولت گله شده است كه چرا هميشه رئيس جمهوري در سخنان خود را حامي توليد داخلي به پروژه در بخش خودرو معرفي كرده است.

وي با اشاره به حذف بند الحاقي تبصره 7 گفت: بخش خصوصي در بخش خودروسازي عملاً تعطيل شده است.

نماينده ميانه با اشاره به تجزيه كشورهاي شرقي آسيا در بخش خودكفايي صنعت خودرو تأكيد كرد: آنها 10 سال درهاي كشور را براي واردات خودرو بستند تا توانستند در دنيا حرفي براي گفتن داشته باشند. اما ما حدود 6 تا 7 سال است كه اين كار را آغاز كرديم و اكنون تصميم درخصوص واردات خودرو صدمه سنگيني به بخش خصوصي وارد مي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین