کد خبر: ۲۰۰۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

سفیر اسرائیل در آمریکا استعفا داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد که سفیر این رژیم در آمریکا پس از چهار سال فعالیت در این سمت از حرفه خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس، "مایکل اورن"، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا که 58 سال دارد، گفت که پاییز سال جاری میلادی از سمتش کناره‌گیری می‌کند. با این حال وی گفت که به خدمت خود برای صهیونیستها ادامه می‌دهد اما به جزئیات آن اشاره نکرد.

وی در بیانیه‌ای افزود: اسرائیل و آمریکا همواره از داشتن روابط ویژه خرسند بوده‌اند و من از داشتن فعالیت و تحکیم روابط با واشنگتن راضی هستم.

اورن که در چندین دانشگاه تدریس کرده در سال 1979 میلادی به اسرائیل رفت و در گروه نیروهای چترباز خدمت کرد. پیش از آنکه در سال 2009 میلادی توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی به عنوان سفیر این رژیم در آمریکا منصوب شد، به عنوان افسر داوطلب ارتش فعالیت کرد. اورن به عنوان پیام‌آور مستقیم میان اسرائیل و آمریکا فعالیت کرده است.

"آرون دیوید میلر"، یکی از محققان مرکز "وودرو ویلسون" تصریح کرد: اورن آخرین سفیر از میان سفیران اسرائیل- آمریکاست که نه رئیس‌جمهور، نه وزیر امور خارجه و نه نخست‌وزیر به طور کامل از او بهره نبرده و از دانسته‌هایش استفاده نکردند. آنها خودشان کانال‌های ارتباطی داشتند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که مدت زیادی از اولین ماه‌های فعالیت خود را برای احیای مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین صرف کرده، اورن را یک مدافع صادق و دائم برای اسرائیل توصیف کرد و گفت: او یک شریک فوق‌العاده برای تلاش‌ها و اقدامات ما به منظور کمک برای یافتن راهی برای بازگرداندن مقام‌های اسرائیلی و فلسطینی بر سر میز مذاکره است.

به گزارش ایسنا،سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن هنوز در مورد اینکه چه کسی سفیر بعدی این رژیم در آمریکاست، یا اینکه چه زمانی این تغییر صورت می‌گیرد، بیانیه‌ای صادر نکرد. اما احتمالا "ران درمر"، مشاور دیرینه نتانیاهو سفیر بعدی تل‌آویو در واشنگتن خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین