برنامه تبلیغات و ایجاد کلیک و لایک، استراتژی بود که بخش بین المللی وزارت خارجه بین سالهای 2011 و 2012 ایجاد کرد تا تعداد لایک های خود روی فیس بوک را بالا ببرد.
در نتیجه این برنامه تبلیغاتی، با هزینه 600 هزار دلاری، کسب دو میلیون لایک برای صفحات وزارت خارجه روی فیس بوک بوده که به گفته گزارش نویس، تنها هدر دادن منابع مالی در دو سال مذکور بوده است.
جالب عدم استقبال کاربران از صفحات غیر انگلیسی وزارت خارجه بوده است که قابل توجه است.
در این گزارش همچنین آمده، ترغیب کاربر برای کلیک روی عکسهای نامربوط برای گرفتن لایک از روشهای نامناسب برای افزایش لایک های فیس بوکی بوده است و این نشان می دهد چگونه لایک ها به صورت غیر واقعی تولید شده اند که در نسبت غیر عادی تعداد کامنتها و لایک ها خود را روی صفحات مذکور نشان می دهد.