کد خبر: ۲۰۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۲

هشدار رايس به سوريه و ايران

آفتاب‌‌نیوز : حميد رضا آصفی گفت که درخواست آمريکا با رويکرد و عملکرد اين کشور تناسبی ندارد. رايس که در کميته روابط خارجی سنای آمريکا سخن می گفت در عين حال تاکيد کرده است که اين بر عهده ايران و سوريه است که تصميم بگيرند می خواهند جانب جنگ را انتخاب کنند يا راه صلح را بروند.

رايس گفت که سوريه و ايران به پيکارجويان در عراق راه می دهند و به آنها ياری می رسانند. وزيرخارجه آمريکا گفت که به دنبال راهی از طريق سازمان ملل متحد است تا عليه سوريه به دليل دخالتهای ادعايی در لبنان و کمک به شورشگری در عراق اقدام شود. وی احتمال انتخاب گزينه نظامی را در مقابل سوريه و ايران رد نکرد: "من فکر نمی کنم که رئيس جمهوری هيچ گزينه ای را در باره هر چه به کاربرد نيروی نظامی مربوط باشد کنار بگذارد."

رايس در سفر اخير خود به اروپا در باره برنامه اتمی ايران به گفتگو با مقام های اروپايی پرداخت که از حساسيت برانگيزترين مسائل در سياست های ايران است. ماه گذشته شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی با تصويب قطعنامه ای خواستار تعليق مجدد آن فعاليت ها از سوی ايران شد و راه را برای ارجاع ايران به شورای امنيت هموار کرد.

آمريکا و اروپا می خواهند درباره راه های جلب حداکثر حمايت بين المللی برای حفظ فشار بر ايران جهت اطاعت از خواسته های آژانس بين المللی اتمی به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

دولت ايران هفته گذشته گفت از شروع مجدد و نامشروط مذاکرات با اروپايی ها استقبال می کند. سخنگوی وزرات خارجه ايران در باره ادعای آمريکا مبنی بر دخالتهای ايران در عراق چيزی نگفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین