کد خبر: ۲۰۰۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

محمد هاشمی:رسانه‌ها بعد از اعلام لیست در مورد کابینه یازدهم اظهار نظر کنند

محمد هاشمی با بیان این که طرح اسامی از سوی رسانه‌ها برای حضور در کابینه یازدهم در جامعه اسلامی به صلاح نیست و ضرر دو جانبه دارد گفت: پیش داوری و گمانه زنی در رسانه‌ها برای کابینه یازدهم علاوه بر این که محدودیت‌هایی را برای رئیس جمهور منتخب و تصمیم‌گیران ایجاد می‌کند، نوعی تعرض به حقوق فردی است که نام او مطرح می‌شود و گاهی حتی لطمه حیثیتی به فرد می‌زند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که رسانه‌ها باید اجازه دهند و پس از تصمیم‌گیری و اعلام لیست‌ها اظهارنظر و اطلاع رسانی کنند، اظهارکرد:‌گمانه زنی و پیش داوری در مورد اعضای کابینه یازدهم فضای تصمیم آزاد را برای رئیس جمهور محدود می‌کند و وقتی رسانه‌ای نام فردی را برای حضور در کابینه یازدهم می‌برد، علاوه بر فشار روانی بر تصمیم‌گیران از طرف دیگر باعث حرمت شکنی از فردی می‌شود که نام او در رسانه‌ها آمده است. چون ممکن است آن فرد برای کابینه انتخاب نشود و مجبور باشد به خانواده و جامعه پاسخ دهد که چرا انتخاب نشده است.

وی با بیان این‌که قوه مجریه متعلق به همه‌ی جریان‌های فکری و همه مردم است، اظهار کرد: اگر رئیس جمهور بخواهد پاسخگوی همه نیازهای مردم از اقشار مختلف جامعه باشد و بر اساس قسط اسلامی و نیازهای هر منطقه عمل کند، باید ترکیب کابینه و دولت وامدار گروه ، حزب و جناح خاص نباشد.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که قوه مجریه باید به معنای واقعی مستقل باشد خاطرنشان کرد: قوه مجریه باید استقلال رای داشته باشد و به جریان‌های سیاسی وابسته نباشد، البته به نیازهای همه مردم کشور توجه داشته باشد.

هاشمی با بیان این‌که همکاری همه احزاب و جناح‌ها و مردم و شخصیت‌ها و قوای دیگر برای موفق بودن قوه مجریه در انتخاب اعضای کابینه ضرورت دارد، افزود‌: اعمال فشار برخی جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی برای حضور یک فرد در کابینه همان سهم خواهی است و مناسب نیست که حزب یا جناحی از رئیس جمهور سهم خواهی کند بخصوص این که رئیس دولت اعلام کرده است که بر اساس شایسته سالاری و بدون توجه به گرایش افراد ، همکاران خود را انتخاب خواهد کرد.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که در گذشته دیده‌ایم که اگر رئیس دولت گرایش جناحی داشته باشد، چه اصلاح طلب یا اصولگرا اکثریت اعضای کابینه از آن جناح بوده‌اند، تصریح کرد:‌آقای روحانی اعلام کرده است که بر اساس شایسته سالاری و بدون توجه به گرایش سیاسی افراد کابینه را انتخاب می‌کند که این حرکتی ستودنی است و می‌تواند باعث انسجام و وحدت ملی و پیشبرد کارها به نحو احسن شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین