کد خبر: ۲۰۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

شرایط جسمی ماندلا همچنان بحرانی و بدون تغییر

رهبر ۹۴ ساله ضد آپارتاید و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی امروز در حالی وارد دومین ماه از مدت بستری خود شد که همچنان در شرایط جسمی بحرانی به سر می‌برد و به علت عفونت ریه نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از آسوشیتدپرس، "نلسون ماندلا" رهبر 94 ساله ضد آپارتاید و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی امروز (سه‌شنبه) در حالی وارد دومین ماه از مدت بستری خود شد که همچنان در شرایط جسمی بحرانی به سر می‌برد و به علت عفونت ریه نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی دارد.

"مک مهاراج" سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی نیز اخیرا تاکید کرد که شرایط جسمی ماندلا تغییر محسوسی نداشته است.

ماندلا حدود در تاریخ 8 ژوئن برای چهارمین بار از دسامبر سال گذشته درپی عود کردن بیماری عفونت ریوی در بیمارستانی در شهر پرتوریا بستری شده است. وی در ماه دسامبر نزدیک به 18 روز را برای درمان بیماری‌اش در بیمارستان سپری‌ کرد.

ماندلا که در آفریقای جنوبی به "مادیبا" معروف است عموما به خاطر مبارزات طولانی خود با آپارتاید به پدر ملت شهرت یافته است. وی از سال 1994 تا 1999 اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی بود.

ماندلا در سال 1993 موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

این در حالی است که بسیاری از طرفداران ماندلا از سراسر جهان همچنان در مقابل منزل وی در ژوهانسبورگ و همچنین بیمارستانی در پرتوریا که وی در آن بستری است، تجمع می‌کنند تا از وضعیت جسمی وی باخبر شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین