کد خبر: ۲۰۰۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

دومینوی گرانی زاییده حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به تبعات حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم در جامعه، گفت: نتیجه حذف ارز مرجع از اقلام اساسی مردم گرانی است که همچون دومینو از یک کالا به کالایی دیگر سرایت کرده و قدرت خرید مردم را دستخوش ناتوانی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید‌محمد سادات‌ابراهیمی ، با انتقاد از تصمیم دولت در خصوص حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم و بی‌توجهی به پیامد‌های آن، افزود: دولت گویی با اخذ تصمیمات یک شبه و دور از کارشناسی همچون حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی چگونگی گذران زندگی مردم را بی اهمیت می‌خواند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با برشمردن معایب حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم، تصریح کرد: افزایش چندین برابری قیمت کالاهای اساسی دولت مهمترین نتیجه اقدام دور از منطق و شتابزده دولت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به تبعات حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم در جامعه، گفت: نتیجه حذف ارز مرجع از اقلام اساسی مردم گرانی است که همچون دومینو از یک کالا به کالایی دیگر سرایت کرده و قدرت خرید مردم را دستخوش ناتوانی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ادامه روند کنونی در خصوص گرانی‌ها حاصل از حذف ارز مرجع امنیت غذایی مردم را تهدید خواهد کرد،‌ افزود: گرانی‌ها هر روز کالایی را تهدید کرده و به این ترتیب اقبال عمومی برای خرید و مصرف را کاهش می‌دهند.

سادات‌ابراهیمی با بیان این مطلب که تصمیم حذف ارز مرجع از سوی دولت با هدف جلوگیری از رانت‌خواری در جامعه اتخاذ شده است، عنوان کرد: متأسفانه تصمیم دولت در خصوص حذف ارز مرجع نه تنها آرامشی را به  بازار و اقتصاد هدیه نکرد بلکه تنظیم قیمت‌ها نیز به ورطه نابه سامانی کشیده شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: دولت باید هر چه سریع‌تر در تصمیم خود مبنی بر حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم تجدید نظر کرده و به این ترتیب جو روانی ناشی از گرانی را به آرامش تبدیل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین