کد خبر: ۲۰۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷

تحریم،نصب ایربگ را به تاخیر انداخت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به تعویق دوباره نصب ایربگ در خودروهای ساخت داخل با اشاره به اینکه ساخت کیسه هوا در دنیا در انحصار چهار کشور قرار دارد گفت:با توجه به اینکه صنعت خودرو با تحریم های جهانی مواجه است باید برای رفع مشکل تامین ایربگ به خودروسازان مهلت بیشتری داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین گروسی اظهار داشت: خودروسازان ملزم به اجرای قانون استانداردهای ۵۵ گانه ای که در مجلس تصویب شده هستند و براساس قانون ارتقاء کیفی که در مجلس به تصویب رسیده و به خودروسازان ابلاغ شده است  باید کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کیفیت خودروهای تولید داخل باید در سطحی قرا داشته باشد که بتواند در بازار های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد گفت: اگردولت در حال حاضر در نصب ایربگ و ارتقا سطح کیفی خودرو ها به خودروسازان  فرصت  دوباره داده به علت اعمال تحریم های جدید در صنعت خودرو بوده است.

گروسی افزود: اینکه خودروسازان باید محصولات خود را از لحاظ کیفی بهبود بخشند ضروری است اما در حال حاضر که تحریم هستیم نمی توانیم تولید کنندگان را تحریم داخلی کنیم و باید به آنها زمان داد تا راهی برای حل مشکلاتشان پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: صنعت ساخت کیسه هوای خودرو تقریبا در انحصار چهار کشور دنیا است البته قرار بر این هم نیست که همه چیز را خود تولید کنیم چون شاید صرفه اقتصادی لازم را نداشته باشد.

وی  در خصوص اینکه برخی ها عنوان می کنند بطور مثال خودروی مانند پراید ظرفیت نصب کیسه هوا را ندارد گفت: باید پلت فرم های جدیدی ساخته شود و طراحی هایی صورت گیرد تا تغییرات مورد نظر مانند نصب ایربگ و کاهش مصرف سوخت در خودروها اعمال شود و کیفیت خودروها بالا برود .

گروسی گفت: تحریم ها مقطعی خواهند بود و برای دور زدن تحریم ها هم می توان راهی پیدا کرد و نهایتا در صورت اجبار با توجه به وجود بازار یاب های حرفه ای  در دنیا و اینکه شرکتها دنبال فروش محصولاتشان هستند می توانیم نیازمندهایمان را تامین کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: برای تعدیل قیمت خودرو در بازار باید کمک کنیم توان تولید را بالا ببریم و افت تولید یکی دو سال گذشته را جبران و باید توجه کنیم  تولیدکنندگانی که دنبال سود هستند، سود خود را از افزایش تولید بدست آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین