کد خبر: ۲۰۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴

اعتصاب غذای سراسری زندانیان ایالت کالیفرنیا

حدود 30 هزار زندانی در ایالت کالیفرنیا به طور هماهنگ دست به اعتصاب غذا زدند. این بزرگ‌ترین اعتصاب غذا در تاریخ این ایالت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه هافینگتن‌پست با اعلام این خبر نوشت که زندانیان در دو سوم از 33 زندان فدرال و چهار زندان خصوصی کالیفرنیا از روز دوشنبه از خوردن صبحانه و غذا امتناع ورزیدند که شمار آن‌ها حدود 30 هزار تن اعلام شده است. همچنین 2300 زندانی نیز از رفتن بر سر کار خود در زندان یا شرکت‌ در کلاس‌های آموزشی سر باز زده‌اند.

این در حالیست که اداره زندان‌های کالیفرنیا تا امروز که زندانیان از خوردن هشتمین وعده غذایی خود امتناع کرده‌اند، خبر اعتصاب غذای زندانیان را منتشر نکرده بود.

این اعتصاب غذا که از سوی یک گروه از زندانیان حبس انفرادی طراحی شده قرار است تا دو هفته به طول بینجامد. آن‌ها در بیانیه‌ای در این راستا اعلام کردند که با به خطر انداختن جان خود قصد دارند به اداره زندان‌های کالیفرنیا (CPCR) بفهمانند که حق چیست و آن‌ها باید چه کاری انجام دهند.

اعتصاب‌کنندگان از مسئولان ایالتی می‌خواهند که به مواردی از جمله پایان مجازات گروهی برای خطاهای فردی، پایان تعیین جایزه و تشویق کسانی که جاسوسی دیگر زندانیان را می‌کنند، ارتقای سطح بهداشت و سلامت زندان‌ها، فراهم کردن برنامه‌های سرگرم‌کننده برای زندانیان حبس انفرادی و پایان حبس انفرادی طولانی مدت توجه کنند.

حبس انفرادی در ایالت کالیفرنیا از مواردی است که به دلیل فراوانی آن همواره مورد انتقاد حقوق بشری‌ها و زندانیان بوده است. اکنون در این ایالت حدود 10 هزار زندانی در حبس انفرادی بسر می‌برند که ده‌ها تن از آن‌ها ده یا حتی 20 سال است که در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند. در سال 2011 نیز زندانیان دست به اعتصاب غذای سراسری زدند تا توجه جامعه بین‌الملل را به خود جلب کنند.

به گزارش ایسنا، در همان سال حدود 12 هزار زندانی که حداقل یک سوم زندانیان کالیفرنیا را تشکیل می‌دادند در این اعتصاب شرکت کردند، اما شمار زندانیان شرکت‌کننده اعتصاب غذای کنونی حدود سه برابر آن چیزی است که در گذشته اتفاق افتاده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین