کد خبر: ۲۰۰۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

وزیر صنعت: امضای قرارداد فروش چند فروند شناور با ونزوئلا

وی با بیان اینکه کشتیرانی یکی از عناصر مهم صنایع جهان در حال حاضر است، ابراز کرد: کشتیداری به معنی بانکرینگ و سوخت‌رسانی به شناورها، تعمیرات انواع شناورها و بیمه آن‌هاست که باید بر این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه شناورها و کشتی باید سه کار مهم در کشور اتفاق بیفتد و آن هم توجه به سه فعالیت مهم کشتیرانی، کشتی سازی و کشتیداری است.

به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری در مراسم بهره برداری از اسکله تخلیه و بارگیری و پست برق منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، افزود: به دلیل موقعیت لجستیکی استان هرمزگان و نقش مهم آن در صادرات و واردات کالا به کشور باید از تمامی پتانسیل‌ها در جهت منافع کشور بهره برد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس ظرفیت برای تخلیه مواد معدنی از 6 میلیون تن به 12 میلیون تن افزایش یافته است، اظهار کرد: همچنان این پتانسیل وجود دارد که این ظرفیت را به 27 میلیون تن در روز افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت ایزوایکو در سال گذشته نشان داد با ساخت اقیانوس پیما توانایی بالایی در عرصه کشتی سازی داراست، بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات در مسیر ساخت این اقیانوس پیما با موانع زیادی برخورد کردیم که موجب توانایی و خلاقیت بیشتر مهندسی داخلی شد.

غضنفری با تأکید بر اینکه صنعت کشتیرانی می تواند موجبات رشد اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: تاکنون با کشور ونزوئلا قرارداد فروش چند فروند شناور را به امضا رسانده‌ایم که باید در آینده‌ای نزدیک این سفارشات تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: هرچند صنعت کشتیرانی توسط کشورهای سلطه‌گر زودتر از هر صنعت دیگر تحت تحریم قرار گرفت اما امروز شاهد هستیم به پاس خدمات و توانایی‌های مهندسان ایرانی رشد قابل توجهی در صنعت کشتیرانی داخلی صورت گرفته است و اکنون تمامی بار صادارات و واردات کشور برعهده این صنعت است.

وی با بیان اینکه کشتیرانی یکی از عناصر مهم صنایع جهان در حال حاضر است، ابراز کرد: کشتیداری به معنی بانکرینگ و سوخت‌رسانی به شناورها، تعمیرات انواع شناورها و بیمه آن‌هاست که باید بر این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشورهای استعمارگر در این خیالند که با فشارهای گوناگون مانع از رشد صنعت کشتیرانی می‌شوند، اضافه کرد: با تمامی این فشارها همچنان صنعت کشتیرانی ایران جزو سرآمدهای جهان است و اکنون در جایگاه چهاردهم بیمه کشتی‌های غول پیکر، باری و نفتکش هستیم.

غضنفری در پایان گفت: با توجه به تردد سالانه 600 فروند شناور پهن پیکر در آب‌های خلیج فارس باید از این ظرفیت در جذب درآمدها بهره برد، خاطرنشان کرد: هرکدام از این شناورها در سال 8 بار تردد می‌کنند که نیازمند تعمیرات زیرآبی هستند که با تکیه بر این موضوع می توان درآمد مناسبی را بدست آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین