کد خبر: ۲۰۰۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱

روزهای بد مرغوبترین برنج ایرانی/ تهدید سلامت مردم با آبکی شدن شیر

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس در واکنش به افزایش ۹۳ درصدی واردات برنج در سه ماهه اول سال جاری، گفت: مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی در مغفول ماندن شعار حمایت از تولید ملی روز‌های بدی را پشت سر می‌گذارند و چند سالی است که سایه واردات برنج بر سر برنجکاران سنگینی می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رحمت‌اله نوروزی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان مشکلات بخش کشاورزی و اینکه واردات برنج در فصل برداشت تولید ایرانی باید به شدت کنترل شود، افزود: برنج بی‌کیفیت وارداتی تاخت و تاز را از برنج مرغوب ایرانی گرفته و اجازه نفس کشیدن به تولید ملی نمی‌دهد.
 
به گزارش مهر، نماینده مردم علی‌آباد کتول وبخش کمالان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که آلوده بودن برنج‌های وارداتی به آرسنیگ مورد تأیید مسئولان قرارگرفته است، تصریح کرد: برنج ایرانی با کیفیت عالی و دور بودن از هر نوع مواد سمی با غفلت مسئولان هر روزه از سبد غذایی مردم کنار رفته و برنج هایی از سایر کشور‌ها که از کیفیت خوبی نیز برخوردار نیستند جای آن را می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به هزینه‌های بالای تولید دولت باید دست از شعار دادن برداشته و تولید ملی را حمایت کند چرا که رشد اقتصادی کشور و عدم وابستگی به واردات در گرو اهمیت دادن به تولیدات داخلی است.
 
نوروزی با برشمردن مزایای برنج ایرانی در قیاس با برنج وارداتی، گفت: گویا دولت قصد دارد افزایش قیمت برنج را با واردات این محصول از کشورهایی که از نظر کیفی محصولاتشان مورد تأیید نیستند کنترل کند!
 
فروش برنج وارداتی بی کیفیت در نمایشگاههای ضیافت
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، ضمن یادآوری برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت برای تأمین مایحتاج اساسی مردم در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: متأسفانه دولت حمایت از مصرف کننده در این نمایشگاه‌ها را نیز تاکنون با فروش برنج وارداتی بی‌کیفیت به مردم نشان داده است.
 
انتقاد از بی توجهی به دامداران
 
رحمت‌اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول وبخش کمالان با بیان اینکه حمایت از دامدارن می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در کشور در خصوص تأمین نیاز به محصولات لبنی را برطرف کرده و از حجم واردات بکاهد، افزود: نمونه  بارز بی‌توجهی به دامداران و گسترش جو آشفتگی در بازار پس از حذف ارز مرجع و کمبود کره است.
 
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید دامدار انگیزه بالایی برای نگه‌داری دام نیاز دارد، تصریح کرد: متأسفانه نه تنها که حمایتی از دامدار نمی شود بلکه دست‌رنج آن نیز در دستان دلالان قرار گرفت و سود نهایی را سود‌جویان می‌برند.
 
کیفیت پایین شیر و محصولات لبنی
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از کیفیت پایین شیر و محصولات لبنی در کشور، گفت: سازمان غذا و دارو باید پاسخ‌گوی استفاده از آب در شیر مصرفی مردم و تهدید سلامت آنان باشد.
 
نوروزی با اشاره به نقش دلالان در گرانی بازار مواد لبنی مورد نیاز مردم، مطرح کرد: دلالان در فاصله زمای خرید شیر از دامدار تا رسیدن به کارخانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان از سود تولید کننده  را به جیب می‌زنند که این فشار بر مصرف کننده خواهد بود.
 
وی با تأکید بر اینکه هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که استفاده از آب در شیر را از سوی مسئولان توجیه کند، گفت: افزایش هزینه‌های تولید یا افزودن مواد نگه‌دارنده نباید منجر به تغییر طعم شیر و آبکی شدن آن بینجامد.
 
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس، ادامه داد: سازمان غذا و دارو باید با تشدید نظارت‌های خود از بی‌کیفیت شدن شیر و محصولات لبنی با هر بهانه‌ای جلوگیری کند.
 
عضو فراکسیون کارورفاه اجنماعی مجلس، یادآور شد: هیچ گزارش مستندی در خصوص استفاده از آب در شیر به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ارجاع داده نشده و این در حالی است که نمایندگان خواهان نظارت جامع از سوی سازمان غذا و دارو در خصوص شایعات ناخالصی شیر مصرفی مردم هستند.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین