کد خبر: ۲۰۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به شکنجه زندانیان

به دنبال محاکمه برخی فعالان سیاسی و حقوقی در بحرین ده‌ها منطقه در سراسر این کشور شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به شکنجه زندانیان بود که با حمله نیروهای امنیتی رو به رو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی المنار لبنان، معترضان بحرینی‌ با برگزاری این تظاهرات خشم خود را نسبت به شکنجه زنان و مردان بازداشت شده اعلام کردند.

یکی از این زندانیان که تحت شکنجه قرار گرفته است، ریحانه الموسوی نام دارد که اخیرا از شکنجه‌های جسمی و روانی خود در زندان پرده برداشته است.

سایر زندانیان نیز در جلسه محاکمه‌شان که بدون پوشش خبری و تحت کنترل شدید برگزار شد در مورد شکنجه وحشیانه در زندان‌ها صحبت کردند اما به برخی از آنها اجازه صحبت داده نشد.

در همین راستا، مناطق کرباباد، المصلی، سلماباد، کرانه، المالکیة، النویدرات، سترة، دراز المعامیر، السهلة، منامه پایتخت بحرین و مناطق دیگر شاهد تظاهراتی خودجوش در اعتراض به این رفتار وحشیانه با زندانیان بود که شرکت‌کنندگان ادامه تجاوزها علیه مردم این کشور را محکوم کرده و خواستار تحقق دموکراسی شدند.

جمعیت اسلامی آشتی ملی بحرین نیز در بیانیه‌ای رفتار حکومت آل خلیفه را در تضاد با ارزش‌ها و اصول اسلامی، ملی و انسانی خواند و اعلام کرد چنین اقداماتی نشان‌دهنده رفتارهای ناشایستی از جمله تجاوز به حقوق زنان زندانی بوده به گونه‌ای که تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همه این‌ها دلالت بر یک واقعیت دارد و آن نبود قانون در بحرین است و اینکه اقدامات حکومت هیچ ربطی به کشور ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین