کد خبر: ۲۰۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

پارلمان انگلیس برای مسلح کردن مخالفان سوری حق وتو گرفت

پارلمان انگلیس موفق شد تا دولت ائتلافی دیوید کامرون را مجبور سازد تا به قانونگذران در خصوص مسلح کردن احتمالی مخالفان سوری حق وتو بدهد؛ اقدامی نمادین که به لندن اجازه نمی‌دهد خودسرانه اقدام به مسلح کردن شورشیان کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مجلس عوام پارلمان انگلیس روز پنج‌شنبه با تصویب قانونی دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور را ملزم ساخت تا در خصوص هر اقدامی جهت مسلح کردن مخالفان سوریه موافقت پارلمان را کسب کند.

نمایندگان پارلمان انگلیس با 114 رای موافق در برابر یک رای مخالف، در واقع دولت کامرون را مجبور کردند تا مسئله مسلح کردن مخالفان سوری را به رای بگذارد. به این ترتیب کامرون نمی‌تواند که بدون اجازه پارلمان اقدام به مسلح کردن مخالفان سوری کند.

دولت انگلیس با همکاری فرانسه دست به تلاش‌های بسیاری زد تا در راستای حمایت آشکار از تروریست‌های سوریه ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوری را لغو کند.

یک منبع آگاه در دولت انگلیس عنوان داشت که دولتمردان پیش‌بینی می‌کنند که در صورت مطرح شدن این طرح در پارلمان، 650 عضو این مجلس با آن مخالفت کنند.

تعدادی از قانونگذاران از حزب محافظه‌کار وابسته به نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نسبت به ارسال سلاح به مخالفان سوریه نگران هستند چرا که این اقدام‌ها احتمال قرار گرفتن سلاح‌ها در دست گروه‌های تندرو را افزایش می‌دهد.

پیشتر تعدادی از کشورهای اروپایی نسبت به خطر لغو تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه تروریست‌ها در سوریه هشدار داده بودند.

تعدادی از گزارش‌ها حاکی از این است که بیشتر این سلاح‌ها در دست جبهه النصرة قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین