کد خبر: ۲۰۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو هنوز به سازمان حمايت ابلاغ نشده است

رئيس سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان با بیان اینکه دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو هنوز به سازمان حمايت ابلاغ نشده است، گفت: توقع داريم شوراي رقابت مسير حركت را براي انحصارشكني در حوزه توليد خودرو فراهم كند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سيد جواد تقوي افزود : انتظار داريم حداقل سهم اين تعداد خودروساز كه در حوزه توليد در كشور وجود دارند و عملا ظرفيتهايي را براي توليد به كار گرفته اند مشخص  شود و شوراي رقابت قواعدي را بگذارد تا ما مسير انحصار را نداشته باشيم .

تقوي تاكيد كرد: بعد از تدوين دستورالعمل قيمت بايد اين را شوراي رقابت به طور رسمي به سازمان حمايت ابلاغ كند تا ما بر اساس اطلاعات و داده هاي كارشناسي خودمان بتوانيم به استناد آن  دستورالعمل ،  تعيين قيمت كنيم.

وي تصريح كرد: بحث صنعت خودرو تنها منحصر به قيمت نيست بلكه يكي از موضوعات اصلي حوزه خودرو فضاي انحصاري است كه گفته مي شود وجود دارد.

تقوي افزود : مساله بعدي قيمت ، تامين تسهيلات ،نقدينگي و ارز است  و اين موضوعات است كه اطلاعات دقيق را براي كار كارشناسي قيمت مشخص مي كند.

رئيس سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان اظهار كرد: ما از مدتها پيش  اين قواعد را براي بنگاههاي خودمان لحاظ مي كنيم اما بسته به شرايط زماني و تصميماتي كه دولت در اين جهت مي گيرد. براساس اولويت گذاري براي تخصيص ارز و يا نوع ارزي كه چه به قطعات و چه خودرو اختصاص پيدا مي كند، قاعدتا قيمت در آن شرايط تدوين و ابلاغ مي شود.

به گزارش مهر، وي تصريح كرد: بعد از نظر كميسيون اصل 90 و جلساتي كه داشتيم ، سازمان حمايت منتظر ابلاغ رسمي دستورالعمل قيمت است و تا اين لحظه هنوز اين دستورالعمل ابلاغ نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین