کد خبر: ۲۰۰۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

لاوروف: مصری‌ها خود سرنوشتشان را تعیین کنند

سرگئی لاوروف با بیان اینکه ثبات خاورمیانه و جهان اسلام تا حد زیادی در گرو تحولات مصر است، تاکید کرد که مصری‌ها باید بر اساس مذاکرات داخلی گسترده سرنوشتشان را رقم بزنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حنیفة امان، وزیر امور خارجه مالزی در مسکو اعلام کرد که مصری‌ها باید خودشان بر اساس مذاکرات داخلی گسترده سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه ثبات در خاورمیانه و جهان اسلام تا حد زیادی در گروه اوضاع مصر است، تاکید کرد که مسکو برای حفظ امنیت و ثبات در مصر و تمام منطقه اهمیت قائل است.

در همین راستا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خواهان بازگشت به روند دموکراسی در مصر در سریعترین زمان ممکن شد و تاکید کرد که باید تمام گروه‌های سیاسی در این روند دموکراسی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیانیه جدید قانون اساسی در مصر مرحله‌ آتی را در این کشور مشخص می‌کند، گفت: مهم این است که تمام بازیگران سیاسی در این روند سیاسی مشارکت داشته باشند، از نظر ما این تنها راهی است که می‌تواند دموکراسی واقعی را در مصر محقق سازد.

در همین راستا، علی الموسوی، مشاور نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ما از تحولات جاری در مصر احساس نگرانی می‌کنیم اما اطمینان بسیاری به مردم مصر و رهبران سیاسی آن داریم.

مشاور نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که ثبات مصر برای پیشرفت و ثبات منطقه امری اساسی است.

از سوی دیگر، خالد بن عبدالله آل خلیفه، معاون نخست‌وزیر بحرین و هیات همراهش سفر چند ساعته خود را به مصر پایان داد.

این هیات بحرینی با مسئولان مصری در خصوص حمایت‌های منامه از اقتصاد مصر در دوره آتی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های بحرین در این کشور مذاکرات برگزار کرد.

هیات بحرین در این سفر خود با عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت و عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر دیدار کرد.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانف، فرستاده رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز (جمعه) این مساله را بعید ندانست که مسئولان مصری همانطور که از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس همچون عربستان، امارات و کویت کمک خواسته‌اند، از روسیه نیز درخواست کمک اقتصادی کنند.

وی با بیان اینکه مسکو آماده است درخواست ارائه کمک‌ها را مورد بررسی قرار دهد، تاکید کرد که مصر با اوضاع اقتصادی دشواری مواجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین