کد خبر: ۲۰۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۹
با ممنوعیت واردات کالا از انگلیس

نخستین تهدید ایران عملی شد

آفتاب‌‌نیوز : این اقدامات خود مدرکی در مورد بروز بحران در روابط تهران – لندن به دست می دهد که با تلاش های بریتانیا در مورد ارجاع پرونده ایران و اتهاماتی که انگلیس در مورد دست داشتن ایران در کشته شدن سربازان بریتانیایی وارد کرده بود، آغاز شد و به جایی رسید که یکی از روزنامه های ایران خواستار بسته شدن سفارت بریتانیا در تهران شد و اکنون هم به نظر می رسد که دولت تهران در حال اجرای تهدیدات خود در مورد استفاده از روابط اقتصادی است و آنها را به نفع متحدان خود و در جهت مقابله با دشمنان به کار می برد. 

به گفته یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایران، به رغم اینکه وزارت بازرگانی اعلام کرده که هیچ محدودیتی وجود ندارد برخی شرکت ها دچار مشکل شده اند و این وضعیت آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما مقامات بطور غیر رسمی می گویند که چنین ممنوعیتی در کار است و ایران از دریافت واردات از سوی انگلیس که سالانه ارزشی نزدیک به یک میلیارد دلار دارد، سرباز زده است. 

الهام، مسئول دفتر احمدی نژاد، از تایید چنین ممنوعیت هایی خودداری کرده ولی به نقل از او آورده اند که:"روابط سیاسی قطعا بر روابط اقتصادی تاثیر خواهد داشت". در ماههای اخیر تنش های میان ایران – انگلیس بسیار بالا گرفته و روابط دو کشور به سردی گراییده است که آخرین مورد آن هم گفته های احمدی نژاد بود که اعلام کرد: "ما هیچ مدرکی مبنی بر عدم دخالت انگلیس در وقایع اهواز پیدا نکرده ایم و هیچ چیزی شک ما را بر طرف نکرده است".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین