کد خبر: ۲۰۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷

حوادث مرگبار جاده‌ایی، در هفته‌ایی که گذشت

در هفته‌ای که گذشت، در جاده‌های کشور شاهد حوادث رانندگی مرگباری بودیم که با کمی دقت و توجه در رانندگی از وقوع چنین حوادثی می‌توان جلوگیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در هفته‌ای که گذشت در جاده‌های کشور شاهد حوادث رانندگی مرگباری بودیم که با کمی دقت و توجه در رانندگی از وقوع چنین حوادثی می‌توان جلوگیری کرد که در این گزارش به تعدادی از این حوادث و علت به وجود آمدن آن اشاره‌ای می‌کنیم.

واژگونی مرگبار خودروی سمند

سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اعلام کرد‌: بر اثر واژگونی یک‌دستگاه سواری سمند در کیلومتر 10 جاده قوچان به فاروج در استان خراسان رضوی، 2 نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر مجروح شد که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله‌نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده  سواری سمند اعلام کردند.

واژگونی اتوبوس در جاده ملایر

سرهنگ سلبی گفت: بر اثر واژگونی یک‌دستگاه اتوبوس بنز در کیلومتر 21جاده ملایر به اراک 8 نفر مجروح شدند که 3 نفر از مجروحین در بیمارستان بستری و 5 نفر دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده اتوبوس بنز اعلام کردند.

3 کشته در تصادف پراید وپژو

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص حادثه دیگری گفت: بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه سواری پراید با یک‌دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر 3 جاده مهاباد به ارومیه در استان آذربایجان غربی 3 نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر مجروح شد که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

برخورد موتورسیکلت و نیسان در بزرگراه امام علی(ع)

سرهنگ جمال بذرافشان، جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد: بر اثر برخورد یک‌دستگاه موتورسیکلت با یک‌دستگاه خودروی وانت در بزرگراه امام علی (ع) مسیر شمال به جنوب در محدوده بزرگراه بعثت، یک نفر راکب موتور سیکلت جان خود را از دست داد و یک نفر سرنشین موتورسیکلت نیز مجروح شد که علت این حادثه بی توجهی به جلو از جانب راکب موتورسیکلت توسط کارشناس تصادفات پلیس راهور تشخیص داده شد.

برخورد پژو پارس و نیسان با 3 نفرعابر پیاده

سرهنگ سلبی گفت: همچنین  بر اثر برخورد بین یک‌دستگاه سواری پژو پارس - وانت نیسان و 3 نفر عابر پیاده در کیلومتر 37 جاده چترود به کرمان، 5 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پژو پارس اعلام کردند.

برخورد 5 خودرو در اصفهان

وی در خصوص حادثه دیگری گفت: بر اثر تصادف بین 5 وسیله اعم از یک‌دستگاه وانت پیکان، یک‌دستگاه سواری میتسوبیشی، یک‌دستگاه سواری پژو آردی، یک‌دستگاه اتوبوس بنز و یک‌دستگاه سواری مزدا در کیلومتر 38 جاده اصفهان به زرین شهر در استان اصفهان، 2 نفر جان خود را از دست دادند و 4 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده وانت پیکان اعلام کردند.

برخورد مرگبار موتور و سواری سوزوکی

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا همچنین اعلام کرد: بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه سواری سوزوکی با یک‌دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر 20 جاده زیباکنار در استان گیلان، 2 نفر کشته شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده سواری سوزوکی اعلام کردند.

برخورد مرگبار موتورسیکلت و کامیون

وی افزود: بر اثر برخورد یک‌دستگاه موتورسیکلت با یک‌دستگاه کامیون ایسوزو در کیلومتر 35 جاده روستایی کریمو در استان خراسان جنوبی، 2 نفر کشته شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راکب موتورسیکلت اعلام کردند.

3 کشته در برخورد تریلی، کامیون و پژو

سلبی در ادامه گفت: همچنین در ساعت 17:55 روز گذشته بر اثر تصادف بین 3 دستگاه وسیله نقلیه کامیون بنز، پژو 405 و تریلی هوو در کیلومتر 4 جاده ساوه به بویین زهرا در استان مرکزی، 3 نفر جان خود را ازدست دادند و یک نفر مجروح شد که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو راننده کامیون بنز نسبت به پژو 405 و انحراف به چپ راننده کامیون بنز نسبت به تریلی هوو اعلام کردند.

به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: با بررسی تصادفات هفته گذشته مهمترین علل حوادث عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و خستگی و خواب آلودگی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین