کد خبر: ۲۰۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

پیشنهاد استقلال برای حل مشکل تیم های بدهکار: از دم قسط یا وام بی بهره!

بحث تیم های بدهکار و عدم ثبت قراردادهای شان لیگ را با بحرانی جالب روبرو کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالی که فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده است ، هنوز تیم ها قراردادهای شان را ثبت نکردند و شرایطی عجیب بر لیگ سیزدهم حاکم شده است. کمیته انضباطی می گوید قرارداد تیم های بدهکار ثبت نشود ، سازمان لیگ به هیات ها گفته مدارک تیم ها را تحویل بگیرند و فدراسیون هم درخواست حل مشکلات را دارد. مهدی نبی که به درخواست استقلال خواستار تمدید فصل نقل و انتقالات شده بود ، حالا بعد از فشار افکار عمومی می گوید این درخواست عملی نشده و تنها فدراسیون دنبال حل بینابینی این مشکلات است. استقلال بیشترین مشکل نقدینگی را دارد و درحالی که این روزها پول برای پرداخت پیش قسط دو قرارداد بازیکنان مهمش ندارد ، باید 1.2 میلیارد تومان به بدهکاران بپردازد که توانش برای آنها مقدور نیست. سازمان لیگ هم حاضر نشده تا این ارقام را از طلب های تیم کسر کند چون استقلال تقریبا بخشی از درآمدهای سال بعدش را هم پیش پیش از فدراسیون قرض گرفته. حالا یا باید قهرمان فصل قبل لیگ را از دست بدهد یا چاره ای در این باره اندیشیده شود. استقلالی ها کلا یک قراردادشان را هم ثبت نکردند. آنها حتی بعد از مهلت نقل و انتقالات به تهران برگشتند تا این شائبه ایجاد شود که استقلالی ها از قبل مطمئن بودند ، فدراسیون برای شان این مهلت را تمدید می کند و با این کار به سازمان لیگ اولتیماتوم داده اند. 

اگرچه علی امیری معاون ورزشی استقلال می گوید این تیم صبح چهارشنبه مدارک همه بازیکنانش را به هیات فوتبال تهران تحویل داده و فقط بحث مشکل مالی شان نگذاشته قراردادها ثبت شوند.

به گزارش خبرآنلاین،در این پیچیدگی مطلق شرایط که مهلت قراردادها تمدید نشده است ، استقلالی ها یک راهکار دیگر هم در پیش گرفتند. علی فتح الله زاده به مهدی تاج پیشنهاد داده بدهی های این تیم از محل 30 درصد درآمدهای فصل آتی شان کسر و به صورت قسطی به طلبکاران پرداخت شود البته با گرفتن درصد قابل توجهی تخفیف از طلبکاران. راهکار دیگر او هم این بوده که فدراسیون فوتبال بتواند وامی کم بهره را از بانک ها بگیرد و در اختیار تیم های بدهکار بگذارد تا آنها مشکل شان را حل کنند. حالا باید دید فدراسیون کدام گزینه را می پذیرد. به نظر می رسد گزینه اول حداقل این حسن را دارد که اقساط وام های بانکی تیم های بدهکار که بدون شک در بازپرداخت اقساط شان به مشکل می خورند ، به گردن فدراسیون نمی افتد. فدراسیونی که خودش غرق در مشکلات مالی است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین