کد خبر: ۲۰۱۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶

بازداشت 8متجاوز به زنان کرمانی/ مرگ مرموز 3 عضو یک خانواده در میهمانی+ عکس

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از انهدام باند باند هشت نفره وحشت و دستگیری تمامی اعضای آن طی مدت 25 روز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

 آفتاب: سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی در نشست خبری گفت: در بین همکاران هیچ اسمی به غیر از باند وحشت نتوانستیم بر روی این بگذاریم و این باند هشت نفره که اصل و محور کارشان براساس قدرت نمایی و خشم بوده است منهدم شد. از دستگیری اولین فرد این باند تا آخرین فرد این باند که به استان خراسان رضوی فرار کرده بود، 25 روز طول کشید و تمامی افراد این باند دستگیر شدند. یکی از جرائم پیچیده این باند این بود که با خودروهای سرقتی به طور وحشیانه و حیوانی به قربانیان حمله و آن ها را سوارخودرو می کردند و به خارج از شهر برده و به دختران تجاوز به عنف می کردند.


وی با اشاره به سن افراد این باند هشت نفره تصریح کرد: مجرمین این باند حداقل 19 ساله تا حداکثر 24 ساله هستند.


سرهنگ پورضاقلی با اشاره به اینکه شروع فعالیت این باند در 15 فروردین ماه سال جاری بوده است، ابراز داشت: تاکنون هیچ فرآیند روانی در این افراد دیده نشده است و جرائم این باند تا کنون 16 مورد بوده است. چهار مورد تجاوز به عنف، سرقت چند خودرو و دو موتورسیکلت با ضرب و جرح، حمله به یک خانم برای سرقت طلاهایش، حمله شدید به صاحب یک موادغذایی و ...نمونه ای از جرائم این باند هشت نفره است.


رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: یک دختر 14 ساله در حین تردد در خیابان فرعی منزلشان مورد حمله چهار نفر از این باند قرار می گیرد که با ستون کردن دست ها و پاهای خود در بالا و پایین خودرو و جیغ زدن در نهایت غیرت، شجاعت و میل به پاکدامنی خطر جوانی خود را خرید و باعث فرار افراد باند شد و نجات یافت، از این دختر شجاع باید تقدیر شود.


در اردیبهشت ماه سال جاری افرادی با خودرو وارد دانشگاه پیام نور استان کرمان شدند و منجر به ضرب و جرح نگهبان دانشگاه شدند، پلیس آگاهی استان کرمان پیگیری هایی انجام داد که معلوم شد این افراد همان افراد باند وحشت بوده اند.

کیف‌قاپان با پای شکسته راهی آگاهی شدند

دو کیف‌قاپ سابقه‌دار که بعد از سرقت تصادف کرده و پای هر دو نفر آن‌ها شکسته شده بود راهی بازداشت‌گاه آگاهی شدند.


در 9 خرداد سال جاری مأموران کلانتری 112 ابوسعید حین گشت زنی در خیابان کمالی ـ جنب بیمارستان لقمان متوجه شدند که 2 نفر سارق با موتور سیکلت طرح هوندا 125 مشکی اقدام به سرقت تلفن همراه از راننده زن یک دستگاه خودرو سواری سمند کرده و در هنگام متواری شدن، با خودروهای عبوری تصادف و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شده اند.


همزمان با انتقال سارقان به بیمارستان، مأموران در بررسی سوابق موتورسیکلت بدست آمده از سارقان نیز اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و از داخل پارکینگ یک مجتمع مسکونی در منطقه منیریه به سرقت رفته است.


پس از گذشت نزدیک به بیست روز و پایان اقدامات درمانی، هر دو متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل و در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفتند؛ یکی از متهمان هویت خود را سیامک و دیگری خود را به نام سعید معرفی کرده بود که در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند سیامک یکی از مجرمان سابقه دار و با هویت واقعی سیاوش 24 ساله است که پیشتر و در سال های 86 ، 87 و 88 به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، موادمخدر و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده است.


در شرایطی که سیاوش مدعی بود که تنها در یک فقره سرقت زمان دستگیری حضور داشته، سعید 25 ساله در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره سرقت در مناطق جنوب و مرکز شهر تهران اعتراف کرد.


سعید  درخصوص سرقت‌های تک نفره نیز به کاراگاهان گفت: زمانیکه در داخل موتورسازی کار می کردم، برخی جوان ها را می دیدم که برای تقویت موتورهای خودشان به در مغازه مراجعه می‌کردند؛ پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که تعدادی از آنها سارقانی هستند که اقدام به تقویت موتورهای خودشان می‌کنند؛ آن ها در صحبت‌هایشان مدعی بودند که پول خوبی در سرقت وجود دارد و من نیز تصمیم گرفتم تا همانند آن ها سرقت کنم.


به همین علت، زمانیکه آن ها موتورهایشان را به در مغازه آورده و در اختیار موتورسازی می‌گذاشتند تا آنها را تقویت کنیم، در نبودشان از فرصت استفاده کرده و با موتورهای آنها اقدام به سرقت می‌کردم تا اینکه در داخل قهوه خانه با سیاوش آشنا شده و خودمان یک موتورسیکلت سرقت کردیم.


کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی، در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی سرقت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که سارقان به شیوه‌های مختلف گردنبندقاپی، کیف قاپی، موبایل قاپی و در چند فقره زورگیری از زنان اقدام به سرقت کرده بودند.


سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر به فارس گفت: با توجه به شناسایی متهمان از سوی مالباختگان و همچنین ارتکاب سرقت به شیوه و شگردهای مختلف و استفاده متهمان از انواع موتورسیکلت‌ها و احتمال افزایش دیگر شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

سیاوش و سعید دوسارق کیف قاپ

از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر ـ انتهای خیابان 12 فرودین مراجعه کنند.

هویت جنازه در جنگل‌های نوشهر مشخص شد

مشخصات جنازه کشف شده در جنگل آبندانک نوشهر معلوم شد.

به گزارش فارس، بررسی‌های علمی کارشناسان پزشکی قانونی نوشهر پرده از هویت جنازه ناشناش کشف شده در این شهرستان برداشت.

دو ماه قبل اهالی روستای آبندانک از توابع بخش مرکزی نوشهر، جنازه متلاشی و مثله شده مردی فاقد هویت را کشف کردند که در درون چمدانی جاسازی شده بود.

به دنبال اطلاع پلیس از این ماجرا بلافاصله عوامل کلانتری 12 و ماموران آگاهی و مقام قضایی در محل موردنظر حاضر شدند.

چون جسد بی‌هویت بود و شواهد موجود در صحنه جرم نیز نشان از مرگ دلخراش توسط قاتل یا قاتلان احتمالی می‌داد جنازه به دستور مقام قضایی برای تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایش لازم و کالبدشکافی به پزشکی قانونی نوشهر منتقل شد.

طی این مدت کارآگاهان پلیس آگاهی نوشهر نیز با انجام تحقیقات تخصصی سرانجام با شگردهای فنی هویت مقتول به نام قاسم ساکن یکی از محلات معروف نوشهر را شناسایی کرده و در ادامه نیز یک مرد به عنوان قاتل احتمالی شناسایی شده و در یک عملیات ضربتی دستگیر می‌شود. روند تحقیقات پلیسی و قضایی در این زمینه ادامه دارد و متهم نیز تحویل زندان نوشهر شد.

اسیدپاشی مرد تبهکار روی زن همسایه

مرد تبهکار که بر روی زن همسایه اسید پاشیده بود قبل از فرار از تهران در دام ماموران گرفتار شد.
ساعت 10:30 تاریخ 22 تیرماه امسال یک مورد اسیدپاشی در جوادیه خیابان 20 متری به ماموران کلانتری 117 جوادیه اطلاع داده شد.

در ادامه تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای بررسی موضوع در محل حاضر شده و در بررسی های خود دریافتند زن 42 ساله ای به نام زهره از ناحیه سر و صورت به شدت دچار سوختگی شده است.

زهره بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد و تحقیقات برای شناسایی عامل این اسیدپاشی آغاز و یکی از همسایه های این زن به نام فرهاد به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفت.
سرانجام شامگاه همان روز فرهاد زمانی که قصد داشت از تهران خارج شود شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

او در جریان بازجویی ها با اعتراف به جرم خود گفت: به دلیل اختلاف حساب مدتی با شاکی درگیری داشتم از او پول طلب داشتم و هر بار که می گفتم آن را باز گرداند بهانه ای می آورد، سرانجام تصمیم به انتقام گرفتم. روز حادثه از یک مغازه رنگ فروشی اسید تهیه کرده و در مسیر زهره کمین کردم وقتی او می خواست وارد خانه اش شود از پشت سر صدایش کردم و زمانی که برگشت ظرف اسید را بر روی سر و صورتش پاشیدم.

سرگرد رزم آرا رئیس کلانتری 117 جوادیه با اعلام این خبر به مهر گفت: متهم به دستور قضایی روانه زندان شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

رسیدگی به پرونده مرگ مرموز 3 عضو یک خانواده در میهمانی

پرونده مرگ مرموز سه عضو یک خانواده در میهمانی شبانه و مسمومیت 8 تن دیگر برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

چندی قبل مسمومیت مرگبار اعضای یک خانواده در یکی از بیمارستانهای بندرعباس به ماموران پلیس اطلاع داده شد.

در ادامه تیمی از ماموران راهی بیمارستان شده و در بررسیهای اولیه دریافتند 11 نفر از افراد شرکت کننده در یک میهمانی ساعتی قبل در حالیکه دچار مسمومیت شدید شده بودند، به بیمارستان انتقال یافتند.

پزشکان تلاش زیادی را برای نجات جان این افراد انجام داده، اما سه نفر از آنها از جمله زوج جوانی و کودک دو و نیم ساله آنها بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند.

با توجه به مشکوک بودن موضوع تحقیقات در این زمینه آغاز و مشخص شد شب حادثه قربانیان در یک میهمانی در محله 600 دستگاه بندرعباس ماکارونی، ماست و همبرگر مصرف کرده بودند که پس از آن دچار مسمومیت شده و به بیمارستان انتقال یافته بودند.

سرهنگ سیدحسین اصلحی رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با اعلام این خبر به مهر گفت: اجساد قربانیان برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده و تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

نجات مرد همسرکش از چوبه دار/ انکار شکنجه های مرگبار در دادگاه

مرد جنایتکار که همسرش را پس از شکنجه به قتل رسانده بود، پس از رضایت اولیای دم به زندان محکوم شد.

به گزارش مهر، مهرماه سال 87 ماموران پلیس جسد زن جوانی را پیدا کردند که در خیابان مفتح تهران رها شده بود. زمانی که جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت ماموران با توجه به مشخصات او موفق شدند خانواده اش را شناسایی کنند.

به نظر می رسد این زن که مهدیه نام دارد با جسم نرم و قابل انعطافی به قتل رسیده است. برای به دست آمدن اطلاعات بیشتر در این پرونده ماموران پدر و مادر زن جوان را مورد بازجویی قرار دادند. آنها گفتند؛ دخترمان مدتی قبل با مردی به نام صابر ازدواج کرد اما به خاطر اینکه صابر مواد مخدر تولید می کرد خانه اش را ترک کرد و از هم جدا شدند، البته مدتی بعد آنها دوباره با هم ازدواج کردند. چند روزی بود که ما از دخترمان خبر نداشتیم تا اینکه متوجه شدیم او به قتل رسیده است.

با تحقیقاتی که انجام گرفت صابر شوهر مهدیه بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. یافته های پلیس حاکی از آن بود که صابر همسرش را 11 ساعت شکنجه کرده و شکستگی و کبودی های موجود در بدنش نشان دهنده همین موضوع بود.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، بازپرس جنایی برای صابر قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه پدر و مادر مهدیه شکایت خود را از دامادشان مطرح و تقاضای صدور حکم قصاص کردند. سپس صابر در جایگاه حاضر شد. وی گفت اتهام را قبول دارم. من همسرم را کشتم اما نمی دانم چرا این اتفاق افتاد.

متهم در مورد اینکه چرا همسرش را شکنجه کرده بود، گفت؛ من این کار را نکردم و نمی دانم شکستگی هایی که برای همسرم به وجود آمده به چه دلیل است.

وی داشتن لابراتوار تولید ماده مخدر شیشه را هم انکار کرد و گفت: من شیشه تولید نمی کردم و نمی دانم چرا همسرم از من جدا شد. او با اصرار زیاد از من طلاق گرفت. او گفته بود بعد از جدایی به من می گوید ماجرا از چه قرار بوده و چرا جدا شده است. به هر حال بعد از مدتی به اصرار من دوباره برگشت اما هرگز دلیل آن طلاق را بیان نکرد. بحث مواد مخدر ساخته ذهن خانواده همسرم است و حقیقت ندارد. من مهدیه را دوست داشتم. ما با هم دعوا هم نمی کردیم و من نمی دانم چرا او را کشتم. آن روز با هم جروبحث کردیم و من آنقدر عصبانی شده بودم که نتوانستم خودم را کنترل کنم. سیم تلفن را برداشتم و دور گردن همسرم پیچیدم و آنقدر فشار دادم که او خفه شد. بعد از آن هم جسد را در صندوق ماشینم گذاشتم و آن را در خیابان مفتح رها کردم. بعد از مدتی هم دستگیر شدم.

بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رای دادگاه وارد شور شده و صابر را به قصاص محکوم کردند. در ادامه حکم اعدام در دیوان عالی کشور تایید شد.

در حالی مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرا رضایت خود را اعلام کردند.

به گزارش مهر،صبح دیروز جلسه محاکمه از جنبه عمومی جرم برگزار شد که متهم در دفاع از خود گفت: من و همسرم با هم اختلافی نداشتیم و هیچ وقت او را مورد شکنجه قرار ندادم.
قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهم برای صدور حکم وارد شور شده و او را به حبس محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین