کد خبر: ۲۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰

در مسایل سیاسی داخلی بیش از هر زمانی به وحدت نیاز داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسائل سیاسی داخلی بیش از هر زمانی به وحدت نیاز داریم گفت: قانونگذاری در نگهداری وفاق و همدلی بین مسئولان کشور بسیار تاثیرگذار است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  دکتر علی لاریجانی امروز (یکشنبه 23 تیر) در مراسم دیدار نمایندگان مجلس با دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب با تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم از خوان کرم الهی همگان توشه معنوی کافی و وافی برداشت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حدیث معراج آمده است: خداوند متعال به پیامبر فرمود: ای احمد آیا می دانی که ثمره روزه چیست؟ پیامبر خدا (ص) عرض کردند که خیر. خداوند متعال فرمود: ثمره روزه کم خوردن و کم گفتن است و سپس فرمود: ثمره سکوت حکمت و ثمره حکمت معرفت و ثمره معرفت یقین است و هنگامی که بنده ای به یقین برسد دیگر ترس سپری کردن روزگار ندارد و برای او فرقی نمی کند که روزگار بر او سخت بگیرد و یا آسان و این مقام؛ مقام رضاست. از این رو کسی که رضا به رضای من باشد؛ و متعاقب خشنودی من عمل کند سه خصلت به او می دهم.

وی ادامه داد: شکری که آلوده به نادانی نباشد؛ ذکری که فراموشی راه نداشته باشد؛ دوستی که دوستی و محبت مرا به دوستی آفریدگانم ترجیح می دهد. هنگامی که بنده ای مرا دوست داشته باشد من او را دوست می دارم. همچنین دوستی او را در دل بندگان دیگرم می اندازم و چشم دل او را به بزرگی و عظمتم باز می کنم و علم خود را برای او آشکار می کنم و در تاریکی شب و روشن روز با او به راز و نیاز و مناجات می پردازم.

لاریجانی افزود: در فراز دیگری از یک حدیث قدسی آمده است که سخن خود و فرشتگانم را به سمع او می رسانم و راز خود را که از همه مخفی کرده ام بر او نمایان می سازم. خداوند در ادامه این حدیث می فرماید: من عقل و خرد چنین بنده ای را در دریای معرفت و شناخت خود غوطه ور می سازم و میزان درک و فهم را بالا می برم و مرگ و سختی ترس از مرگ را بر او آسان می کنم تا او وارد بهشت شود. سپس خداوند به بنده اش می فرماید که من به بنده ام می گویم اینجا بهشت من است و در اینجا آرام گیر و در مجاورت من سکنی گزین که روح این شخص عرض می کند: ای معبود من تو خودت را به من شناساندی و من به وسیله این شناخت از تمام خلق تو بی نیاز شدم.

وی ادامه داد: خدا در حدیث خود می فرماید که به عزتم سوگند که من بین خودم و تو در هیچ زمانی مانع قرار نمی دهم تا هر وقت که بخواهی بتوانی پیش من آیی و من اینگونه با دوستانم رفتار می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حدیث قدسی دیگری آمده است: که روزه برای من است و من خود پاداش آن را می دهم برای هیچ معبودی روزه نبوده است و بت پرستان برای بت های خود قربانی داشتند ولی روزه نمی گرفتند که به طور حتم ویژگی اصلی روزه داری ورود به مدرسه تزکیه و معارف حقه است. چرا که شیاطین در بند هستند و در این زمان فرصت ترقی معنوی فراهم است. از این رو امید  می رود در ماه مبارک رمضان میدان سازندگی معنوی برای همه همکاران فراهم شود.

نماینده مردم قم در مجلس ضمن خوشامدگویی به دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب و همراهان وی تصریح کرد: البته جناب دکتر روحانی جزو رجال سیاسی مجلس محسوب می شود و سال ها در پارلمان مسئولیت داشت از این رو ایشان به اصل بازگشتند. از طرفی دیگر شما میهمان عزیزی برای ما هستید که امروز مسئولیت سنگین قوه مجریه بر عهده دارید.

وی افزود: خوشبختانه سال ها دکتر روحانی مسئولیت مهم دبیری شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشته که در این سمت با مسائل کلان کشور آشنا بوده است. از این رو امیدواریم دو وجه سابق پارلمانی و سابقه شورای عالی امنیت ملی شما به دولت کمک کند که کشور از پیچیدگی کنونی و شرایط حساس عبور کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: البته مسائل کشور با یکدیگر ارتباط دارد و طبعا نگاه جامع الاطراف برای جامعه کشور نیاز است اما می توان یک ارزیابی کلی از شرایط کنونی کشور در زمان کوتاه بیان کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در مسائل امنیت داخلی با مساله پیچیده ای مواجه نیستیم گفت: گرچه مسائل خردی در این رابطه وجود دارد اما باید این مشکلات برطرف شود تا در آینده به مشکلات بزرگ کشور تبدیل نشود مانند سرقت مسلحانه به قوه قضاییه نیروهای امنیتی عملکرد خوبی در این رابطه داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسائل سیاسی داخلی بیش از هر زمانی به وحدت نیاز داریم تا در مصاف های بین المللی و اقتصادی دارای پشتوانه ملی قوی داشته باشیم؛ یادآور شد: خوشبختانه پس از انتخابات ریاست جمهوری زمینه این موضوع بیشتر فراهم شد. از این رو نگهداری و تعمیق این روحیه نفاق در کشور اهمیت بیشتری از حدوث حماسه سیاسی در کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه قانونگذاری در نگهداری وفاق و همدلی بین مسئولان کشور بسیار تاثیرگذار است افزود: از طرفی دیگر ایجاد چتر وحدت به تمامی صاحبان آرای متکثر از طریق مشارکت دادن آنها در مسائل و تقویت شعائر دینی و شعائر انقلابی و آرمانهای امام و رهبر معظم انقلاب به نگهداری وفاق و همدلی کمک می کند.

لاریجانی ادامه داد: برخی تندروی ها و حرمت شکنی ها و حتی حرمت شکنی حرم موجب تشدید اختلافات و آشوب در برخی ساحتهای سیاسی شد که باید از این موضوع به عنوان ضایعه سیاسی نام برد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: از طرف دیگر در بعد منطقه ای و دخالت پرمنازعه چند سال اخیر و دخالت نیروهای زورگو خوشبختانه استراتژی جمهوری اسلامی در مدد رساندن به ملت ها برای تحقق مردم سالاری دینی در نهضت بیداری اسلامی بسیار سنجیده بوده و امروز چه در لبنان؛ فلسطین و عراق و افغانستان و چه کشورهای انقلاب شده ظرفیت های بزرگ مردم سالاری ایجاد شده که این موضوع وحشت استکبار و صهیونیست را به دنبال داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته به همین میزان ظرفیتها مخاطراتی هم وجود دارد و گاه در منطقه مخاطرات تصنعی ایجاد کردند که نمونه آن در ایجاد جریان های افراطی و تروریستی و دامن زدن به اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی است. از این رو شاهد هستیم که امروز این جریان های افراطی و تندرو بلای جای مسلمانان شده است که مستمرا به جامعه اسلامی ضربه می زند گرچه حوادث اخیر مصر نگرانی مسلمانان را ایجاد کرد اما باید تلاش کرد که در این حوادث روند دموکراسی خواهی ضربه نبیند. به ویژه در مصر که ارزش بالایی در عالم اسلام دارد باید تلاش و مراقبت کرد که این حوادث و اختلافها به جنگ داخلی در این کشور تبدیل نشود.

وی ادامه داد: در بعد بین المللی چند سالی است که با رفتار موجودات بدخیم بین المللی روبرو شده ایم که این موضوع بیشتر در مساله هسته ای خود را نشان داده از طرفی دیگر شاهد هستیم که در این حوزه رفتار کشورهای بزرگ زورگویانه است و تنها به دنبال بهانه جویی هستند. و به همین جهت گاها در مساله حقوق بشر اقدامات مکارانه ای را انجام می دهند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه استقامت ملت در مبارزه ملی با کشورهای اسکتباری نشان داده که مردم در مساله هسته ای در کنار مسئولان همصدا هستند؛ افزود: امیدواریم در این زمینه با توجه به تجربه شما؛ با دیپلماسی فعال از حقوق ملت دفاع و میدان های جدید برای تحرکات دیپلماتیک فراهم شود که طبعا باید از همه ظرفیت های داخلی منطقه ای برای همگرایی مددرسانی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین