کد خبر: ۲۰۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

از مصر چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایسنا نوشت:

*در حالی که ارتش مصر از طرفداران محمد مرسی درخواست کرده به تجمعات خود پایان دهند، اخوان المسلمین با صدور فراخوانی از هواداران خود خواست امروز (دوشنبه) تظاهرات گسترده‌ای را در حمایت از مرسی برگزار کنند. مخالفان اخوان المسلمین نیز قرار است امروز به خیابان‌ها بیایند. هدف تظاهرات امروز که به دعوت اخوان المسلمین مصر برگزار می‌شود حمایت از محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و مشروعیت دولت وی است. این تظاهرات قرار است در میدان رابعه العدویه در شهرک نصر قاهره و با شعار "بازگشت مرسی به قدرت" برگزار شود. طرفداران محمد مرسی که برای برگزاری هجدهمین روز از تظاهرات خود آماده می‌شوند از مردم مصر خواستند تا در تظاهرات "مشروعیت" شرکت کنند.

*ائتلاف ملی "حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا" نیز در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره آینده مصر حق مردم این کشور است برگزاری انتخابات پارلمانی که به تشکیل دولت جدید و اصلاح قانون اساسی بینجامد را خواستار شده و اعلام کرد که این امر کودتا علیه مشروعیت نیست.
*روز یکشنبه نیز طرفداران محمد مرسی با برگزاری تظاهراتی در مقابل مقر سازمان امنیت ملی مصر در شهرک نصر قاهره بار دیگر خواهان بازگشت مرسی به قدرت شدند. در این تظاهرات که با حضور شمار زیادی از علمای مصر و دانشجویان این کشور برگزار شد تظاهرکنندگان اعلام کردند تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به تظاهرات ادامه می‌دهند.


*در تظاهرات مشابه دیگری که از مقابل مقر الازهر برگزار شد و جمعی از علمای الازهر و طلاب این دانشگاه نیز در آن شرکت داشتند تظاهرکنندگان "کودتای نظامی در مصر" را محکوم کردند.
از سوی دیگر، جبهه نجات ملی مصر، در بیانیه‌ای از احزاب مخالف این کشور خواست تا طرفداران خود را برای حمایت از تصمیمات ارتش به خیابان‌ها فرا بخوانند. تظاهرات مخالفان مرسی نیز قرار است امروز در میدان التحریر قاهره و مقابل کاخ ریاست جمهوری برگزار شود.


*محمد البرادعی، از سران گروه‌های مخالف محمد مرسی و رهبر حزب الدستور مصر، روز گذشته به‌عنوان معاون رئیس جمهور موقت مصر سوگند یاد کرد. البرادعی به سمت معاونت روابط بین‌الملل عدلی محمود منصور، برگزیده شده است. این در حالی است که قرار است اعضای کابینه مصر هم تا پایان این هفته معرفی شده سوگند یاد کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین