کد خبر: ۲۰۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۵

سارق حرفه‌ای، سرقت گوسفند را به نجات جان برادرش ترجیح داد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: باند سرقت احشام در جنوب استان متلاشی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  سرهنگ "النقی پور" در جمع خبرنگاران، افزود: باندی در اطراف میاندوآب به سرقت احتشام در ارومیه و جنوب استان مبادرت می‌کرد با مشارکت آگاهی میاندوآب، اشنویه و پیرانشهر شناسایی و متلاشی شد و فرد دستگیر شده به 44 فقره سرقت احشام اعتراف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از این دستگیری اوضاع سرقت احشام در استان به حالت عادی بازگشته است.

وی ادامه داد: سه برادری که این باند را تشکیل می دادند در اشنویه حین سرقت با دفاع یکی از اهالی منطقه مواجه می شوند و در درگیری پیش آمده یک نفر کشته و یک نفر زخمی می شود.

سرهنگ النقی پور ادامه داد: نفر سوم سرقت گوسفند را به نجات برادرش که زخمی شده بود ترجیح می‌دهد، که این فرد نیز 9 روز پس از این حادثه در شهرستان سقز در درگیری پیش آمده حین سرقت کشته می شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرقت احشام در برخی روستاها تبدیل به امری مرسوم شده و با این که بارها با سارقان برخورد شده اما همچنان شاهد تشکیل باندهای سرقت احشام هستیم، این امر بیشتر از برخورد پلیسی نیاز به کار فرهنگی دارد.

فرزند سنگ دل، پدر و مادرش را به شکل فجیعی به قتل رساند

النقی پور همچنین در رابطه قتل دیگری که در چند روز گذشته اتفاق افتاده است اظهار کرد: در شهرستان بوکان یک زن و شوهر به طرز فجیعی با ضربات متعدد چاقو کشته شدند و فرد قاتل به قدری قصی القلب بوده که اقدام به بریدن سر و دست‌ها و سرقت طلاهای فرد مقتول نیز کرده بود.

وی ادامه داد: به خاطر حساس و فجیع بودن این قتل تیم ویژه عملیات تشکیل شد و مشخص شد فرد قاتل فرزند این زن و شوهر بوده و علی رغم استفاده از دستکش و سوزاندن لباس‌ها، شناسایی و دستگیر شد و اموال مسروقه کشف گردید و مراحل قانونی خود را طی می کند.

باند اغفال زنان در خوی و میاندوآب متلاشی شد

رئیس پلیس هم‌چنین از دستگیری دو باند سرقت در خوی و میاندوآب خبرداد و گفت: یک باند سه نفره در میاندوآب که اقدام به اغفال زنان و سپس سرقت طلاهایشان می کردند شناسایی و دستگیر شدند و به هشت فقره سرقت از میاندوآب و ملکان اعتراف کردند.

وی افزود: یک باند 13 نفره نیز متشکل از پنج سارق سابقه دار و معتاد به مواد مخدر و هشت مال خر که به سرقت موتورسیکلت مشغول بودند متلاشی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به 47 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا،النقی پور به دارندگان موتورسیکلت اعلام کرد به منظور پیشگیری از سرقت موتورسیکلت‌ها به توصیه و هشدارهای پلیس توجه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین