کد خبر: ۲۰۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

استفاده از دستبند الكترونيكي به جای زندان از سال آینده

وزير دادگستري در جشن گلريزان كمك به زندانيان از اجراي طرح دستبند هاي الكترونيكي براي زندانيان غير عمد از سال آينده در كشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با كمك دستبند الكترونيكي مي‌توان به راحتي تشخيص داد كه در هر زمان زنداني در كجاي كشور قرار دارد و مانع فرار زنداني از مرزهاي كشور شد.

در اين دستبند يك قطعه الكترونيكي تعبيه شده كه با سيستم موقعيت ‌يابي(gps) كنترل مي‌شود و بدين‌ترتيب فرد بدون حضور در زندان حق خارج شدن از يك منطقه مشخص را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد مرتضي بختياري در جمع خبرنگاران در بيست و چهارمين همايش جشن گلريزان ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند كشوركه با حضور جمعي از نيكوكاران و جمعي از مسوولان كشوري امشب (دوشنبه) در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد؛افزود:زندانيان جرايم غير عمد با همكاري ستاد ديه شناسايي و نسبت به رضايت اولياي دم اعم از پرداخت ديه يا جلب رضايت شاكي آزاد مي شوند.

وي گفت:با سفرهاي استاني دولت هاي نهم و دهم و پيگيري مجدانه شخص رييس جمهوري موفق شديم در برخي موارد رضايت شاكيان را اخذ و برخي نيز با برگزاري جشن گلريزان نسبت به پرداخت بدهي زندانيان غير عمد اقدام كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین