کد خبر: ۲۰۱۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۴ - ۰۸:۵۱

غائب بزرگ دادگاه صدام

آفتاب‌‌نیوز : كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد با تاکید بر رعایت عدالت درباره صدام حسين و ديگر عاملان جنايتكار جنگ تحميلي كه منجر به كشتار مردم بي‌دفاع ايران با انواع سلاحهاي شيميايي و ميكروبي و وارد كردن خسارت‌هاي گسترده شد خبر داد: ايران در حال تهيه دادخواستي مبتني برشكايات مردم ايران و تقديم آن به مراجع ذيصلاح عراق است.

كاظمي قمي اضافه كرد : در حال حاضر براساس طبقه بندي چهارده گانه جرايم صدام حسين و ديگر رهبران رژيم سرنگون شده بعث، چهارده كميته تحقيق از طرف دولت عراق تشكيل شده است. يكي از اين كميته‌ها، به موضوع تجاوز رژيم بعث به خاك جمهوري اسلامي ايران و تحميل جنگ هشت ساله رسيدگي مي‌كند.

وي ابراز اميدواري كرد كه درجلسه‌هاي بعدي محاكمه ديكتاتور پيشين عراق، موضوع جنگ تحميلي برضد ايران نيز مطرح شود.

رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح هم در گفتگو با ایرنا گفت: مردم و مسئولان كشور بايد در شرايط فعلي، به هر نحو ممكن براي استيفاي حقوق از دست رفته در جنگ هشت ساله با صدام تلاش كنند. 

حجت‌الاسلام علي نيازي افزود:جنگ هشت ساله‌صدام عليه‌ايران بزرگترين پرونده جنايات وي درطول زندگي ظالمانه‌اش است،ازاين رو بايد اين بخش از پرونده سياه، در دادگاه رسيدگي به جنايات صدام، بطور كامل رسيدگي شود.

وي خاطرنشان كرد: البته از جهتي هم مشخص نيست، در اين دادگاه كه توسط آمريكايي‌ها، يعني شركاي جرم و متهان اصلي جنايات وي، تشكيل شده، تا چه حد بطور حقيقي به جنايات صدام رسيدگي شده و دادگاه از حالت نمادين و دروغين خود خارج شود.

نيازي تصريح كرد: در هر صورت بايد از اين فرصت ايجاد شده هم استفاده كرده و به وظيفه خود در بدست آوردن حقوق از دست رفته در طول هشت سال دفاع مقدس عمل كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین