کد خبر: ۲۰۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
آیت الله هاشم زاده هریسی:

از اعتدال به وجود آمده مراقبت کنیم

آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی با اشاره به اهمیت اعتدال و اعتدالگرایی عقیده دارد باید از اعتدال به وجود آمده مراقبت کرد تا بتوان از این طریق کشور را به آرامش رساند، چرا که «فضای افراط و تفریط این چند سال هزینه های گزافی به جامعه و مردم تحمیل کرد و اکنون همه وظیفه دارند به آرامش واعتدال بیندیشند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اصولگرایی و اصلاح طلبی به «عصر ایران» گفت: واقعا نمی‌دانم چرا این همه به واژه‌هایی چون اصولگرایی و اصلاح طلبی توجه نشان داده می‌شود. در حالی که اصولگرایی نمی‌تواند بدون توجه به اصلاحات به جایی برسد و اصلاح خواهان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند نسبت به اصول بی تفاوت باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: در حالی مدعیان اصلاح طلبی و اصولگرایی فعالیت می‌کنند که جامعه وضعیت بدی را تجربه می کند. وی افزود: مشاهدات موجود تایید می کند که هیچ کدام نتوانستند آن طور که باید کارنامه قابل قبولی از خود بر جای بگذارند و به همین دلیل محدودیت‌ها و مشکلات زیادی متوجه مردم شده است.

دکتر هاشم زاده هریسی با اشاره به انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید گفت: افراط و تفریط‌ های چند سال اخیر سبب شد وقتی مردم شعار آقای روحانی را برای تشکیل دولت اعتدال و تدبیر شنیدند، مشتاقانه در پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا   کشور را از دست افراطیون خارج کنند و مشی و مرامی معتدل را به روی کار بیاورند و اینطور هم شد و  اکنون لایه های مختلف جامعه امیدوارانه منتظر شروع  کار دولت جدید است تا سرانجام  آرامش را تجربه کنند و با دغدغه های کمتری روبه رو باشند.

وی ادامه داد: مردم در سالهای اخیر خیلی اذیت شدند و مشکلات متعددی را تجربه کردند. همچنین کشور پتانسیل‌های خوبی را از دست داد و نه تنها نتوانستیم به پیشرفت یا توسعه برسیم، بلکه روز به روز با مصایب بیشتری مواجه شدیم. به همین دلیل باید امید داشت که با روی کار آمدن دولت جدید با مدیران توانا و کارآمد و با انتخاب مشی اعتدالی، وضعیتی پدید آید که مردم بتوانند با حداقل نگرانی و کمبودهای ممکن به زندگی خود ادامه بدهند. چرا که در نظام اسلامی مردم در اولویت هستند و بی توجهی به خواست ها و انتظارات آن‌ها هیچ توجیهی ندارد.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی با اشاره به اهمیت اعتدال به عنوان ثمره انتخابات 24 خرداد ماه اظهار داشت: جریان‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی در مقاطعی محکوم به حاشیه نشینی شدند و با ندانم کاری، کاری کردند تا نتوانند داشته های خود را در اختیار اهداف عمومی بگذارند. به همین دلیل تاکید و اصرار بنده این است که همه باید دست به دست بدهیم و به همدیگر کمک کنیم و به خوبی از اعتدال به وجود آمده مراقبت کنیم و بدانیم که کشور با منطق مداری و عقلانیت می‌تواند به آرمان شهر برسد چرا که راه نیل به اهداف انقلاب و مردم همین اعتدال است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخانش گفت: بعد از انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری کشور شرایط خوبی را می‌گذراند و مردم خیالشان راحت‌تر از قبل است. باید قدر این نعمتی را که نتیجه عنایت خدا بود، بدانیم و همه به رییس جمهور منتخب و همچنین همکارانش کمک کنیم تا انشاءالله کشور بحران‌های چند وقت اخیر با به طور تمام و کمال پشت سر بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین