کد خبر: ۲۰۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹

اسبقی اولین طلایی تکواندوی ایران در قهرمانی جهان

نماینده وزن چهارم تکواندوی ایران به مدال طلای مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در مکزیک دست یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در سومین روز از بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در شهر پوئبلای مکزیک در بخش مردان بهنام اسبقی در وزن چهارم (68 کیلوگرم) توانست با شکست تمام حریفان مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند.

اسبقی در دور اول پنج بر یک نماینده گابن را از پیش‌رو برداشت ، در دور دوم 15 بر پنج تکواندوکار کوبایی را شکست داد و در دور سوم نماینده آذربایجان را از دور مسابقات حذف کرد.

نماینده تکواندوی ایران در دور چهارم با شکست دادن دو بر یک حریفی از مولداوی به جمع چهار نفر پایانی راه یافت و برنزش را قطعی کرد.

ملی پوش ایران در پنجمین مبارزه موفق شد با نتیجه 8 بر 3 حریف برزیلی‌اش را شکست دهد و راهی فینال شود.

اسبقی در مبارزه فینال هم پنج بر چهار نماینده کره جنوبی را شکست داد و نخستین طلای تکواندوی ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در روز اول این رقابت‌ها نیز هادی مستعان در وزن دوم توانسته بود مدال نقره را برای ایران کسب کند.

مسعود حجی زواره، کاپیتان تیم ملی ایران هم در روز دوم با شکست مقابل نماینده روسیه از رسیدن به مدال باز ماند.

اسبقی در حالی به مدال طلای وزن چهارم دست یافت که در آخرین دقایق به عضویت تیم ملی در آمد و توانست توانمندی‌های خودش را نشان دهد. در مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی که تیم ایران قهرمان جهان شد، محمد باقری معتمد در این وزن طلا گرفته بود.

به گزارش ایسنا، امشب (پنجشنبه) و بامداد فردا (جمعه) تیم ایران دو نماینده خواهد داشت که در بخش مردان سید احسان نقیب زاده در وزن اول (54 کیلوگرم) و در بخش بانوان پریسا قربانی در وزن سوم (53 کیلوگرم) به مصاف حریفان خود می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین