کد خبر: ۲۰۱۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳

افزایش 15 درصدی طلاق در همدان

مدیر کل ثبت احوال استان همدان از ثبت 919 مورد طلاق در سه ماهه اول امسال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: "عبدالله مقصودی‌فر" در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی با محوریت جمعیت در استان همدان اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال 919 مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است چرا که در سه ماهه اول سال گذشته 799 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در سه ماهه اول امسال برابر 6.6 بوده یعنی به ازای هر هفت مورد ازدواج یک طلاق ثبت شده است در حالیکه این نسبت در سال قبل برابر 8.3 بوده است.

مقصودی‌فر ادامه داد: در سه ماهه اول امسال تعداد 6107 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد کاهش یافته است چرا که در مدت مشابه سال قبل 6616 مورد ازدواج به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: نرخ خام ازدواج در سه ماه اول امسال برابر 13.8 در هزار بوده و نرخ خام طلاق در سه ماهه اول امسال برابر 2.1 در هزار بوده است.

مقصودی‌فر کل ولادت در سه ماهه اول امسال را 7797 مورد گزارش داد و گفت: از این تعداد 4422 مورد شهری و 3375 مورد روستایی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط در سه ماهه اول امسال در هر شبانه روز 84 واقعه ولادت به وقوع پیوسته و در هر ماه 2599 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

مقصودی‌فر تأکید کرد: در سه ماهه اول امسال کل فوت‌های ثبت شده 2664 مورد بوده که از این تعداد 1800 مورد فوت شهری و 864 مورد روستایی بوده است بنابراین به طور متوسط در سه ماهه اول امسال در هر شبانه روز تعداد 29 واقعه فوت به ثبت رسیده است و در هر ماه تعداد 888 واقعه فوت به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال همدان، گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت درسه ماهه اول امسال برابر 106.5 است که همین شاخص در مدت مشابه سال قبل 108.5 حاصل شده است یعنی در مقابل هر 100 واقعه ثبت شده دختر، حدود 106 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مقصودی‌فر خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان تقریبا تعداد 133 مورد فوت مردان به ثبت رسیده که همین نسبت در مدت مشابه سال گذشته 143 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: برخی شهرستانها از نداشتن دفاتر ازدواج و طلاق رنج می‌برند و این موضوع موجب می‌شود آمار طلاق و ازدواج برخی شهرستانها صفر باشد.

او ادامه داد: قلقلرود و قهاوند دفتر ثبت ازدواج و طلاق ندارند و دو شهرستان رزن و تویسرکان دفتر ثبت طلاق ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین