کد خبر: ۲۰۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

فتح‌الله‌زاده: آندو و نکونام را نمی‌گرفتم، روزگارم سیاه می‌شد

مدیر عامل باشگاه استقلال در حالی با اطمینان از نهایی شدن قرارداد جواد نکونام با این باشگاه صحبت می‌کند که خود نکونام پس از مذاکره‌اش با فتح الله زاده حاضر نشد تا با خبرنگاران در این رابطه صحبت کند و حتی امیر قلعه‌نویی هم در تازه‌ترین اظهارنظرش از ادامه حضور نکو در استقلال ابراز بی اطلاعی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جلسه چهارشنبه شب خود با وزیر ورزش و جوانان و توافق تیموریان و نکونام با استقلال صحبت کرد.

متن این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

* از جلسه چهارشنبه‌ شب‌تان با وزیر شروع کنیم.

- آقای عباسی از من گزارش کار خواست و بعد از صحبت‌هایم به من گفت که از ما حمایت می‌کند. او گفت می‌دانم که مشکلات زیاد است، اما شما از موقعیت آسیایی خودتان دفاع کنید و با تمام وجود آماده باشید. آقای عباسی به من لطف داشت و از تلاش‌های من تقدیر کرد. به من گفت که با قدرت به کارم ادامه دهم.

* اما آقای امیدوار رضایی از هیات مدیره استقلال کنار گذاشته شد.

- آقای رضایی مثل یک دوست همواره در کنار ما بود. من دوست داشتم ایشان در استقلال بماند، چرا که سالیان زیادی برای ما زحمت کشیده بود. به هر حال ایشان باید کارهایی را انجام می‌داد که متاسفانه از دست آنها بر نیامده بود. آقای رضایی، پیشکسوت هیات مدیره استقلال بود و مطمئنا در آینده باز هم در کنار ما خواهد بود. او بدون هیچ چشم داشتی و به اندازه وسعش زحمت کشید. من از ایشان تشکر می‌کنم و اعتقاد دارم که آقای رضایی جزو جدا نشدنی استقلال است. به هر حال با صلاحدید وزیر محترم ایشان از جمع ما کنار گذاشته شد و آقای پورحیدری و زمانی به عضویت هیات مدیره استقلال در آمدند.

* ولی این شائبه وجود دارد که کنار گذاشتن آقای رضایی به خاطر مسائل غیرورزشی بوده است.

- به هر حال این تدبیری بوده که وزیر داشت و من در این باره چیزی نمی‌دانم. در جلسه با آقای عباسی درباره بودجه هم صحبت کردیم. دستوراتی را صادر کردند تا ما هم به قول‌هایی که به بازیکنان داده بودیم عمل کنیم. البته ما بودجه مصوب داشتیم، اما برای رسیدن به آن وزیر محترم یاری می‌رساندند و یاری ایشان در ادامه به کمک ما خواهد آمد.

* بالاخره موفق شدید آندرانیک تیموریان را به استقلال بیاورید، کمی در این باره صحبت کنید.

- درست است من با کمک موفق شدم آندو را به استقلال بیاورم (با خنده). در را به او نشان دادم و گفتم یا پرتت می‌کنم پایین یا امضا کن و از این در خارج شو! او از همین طریق قراردادی یک ساله با ما بست و البته من به او قول دادم که اگر پیشنهادی با مبلغ بالاتر از کشور قطر داشت به او اجازه دهم که از استقلال برود.

* نکونام چطور؟

- جواد یک پیشنهاد از امارات داشت و می‌خواست آن را بررسی کند. من همان قولی که به آندو دادم را به جواد هم داده‌ام. شما او را استقلالی بدانید، چرا که با او آنقدر صحبت کردم تا قبول کرد تا در استقلال بماند. سال گذشته ما آن طور که باید به نکونام پول می‌دادیم، نتوانستیم پولی بدهیم. جواد هم آنقدر نجیب بود که چیزی نمی‌گفت، همین نگفتنش باعث شد که از ما دلخور شود. من در جلسه با او از این بابت عذرخواهی کردم و او هم قبول کرد که ما هم به هر حال مشکلاتی داشتیم. چهارشنبه شب هم با او درباره نحوه پرداخت پولش صحبت کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

* اما عده‌ای اعتقاد دارند که بنا به توصیه آقای تاج به علت نام جعلی لیگ امارات، نکونام به امارات نرفته است.

- نه. همان طور که گفتم درباره نحوه پرداخت پول با نکونام صحبت ‌کرده‌ایم. من از سه‌شنبه به دنبال آندو بودم تا او را به استقلال بیاورم. این همه بازیکن جذب ‌کرده‌ایم و اگر آندو یا جواد را نمی‌گرفتیم، شما دوستانه رسانه‌ای حتما انتقاد می‌کردید. دوربین‌های تلویزیونی گریه هواداران را نشان می‌دادند و روزگار من را سیاه می‌کردند. من با جواد همه صحبت‌ها را کردم و حضور او در استقلال قطعی است. با حضور او ما قوی‌تر از سال گذشته هستیم و من خطاب به هواداران‌مان می‌گویم که انصافا هیچ وقت این قدر خسته نشده بودم.

* چطور؟

- شما خودت را بگذار جای من. 20 بازیکنت قراردادشان تمام شده باشد و بخواهی آنها را حفظ کنی، چقدر انرژی باید به کار بگیری؟ هواداران استقلال بدانند که من در این فصل خیلی عذاب کشیدم تا توانستم بازیکنان را حفظ کنم. خارجی‌هایمان‌ هم بازیکنان قدری هستند و یکی از آنها شنبه به تیم اضافه می‌شود و دیگری هم در آستانه اضافه شدن است. خدا را شکر آقای قلعه‌نویی از روند کار ما راضی است.

* یک انتقادی که می‌شود این است که می‌گویند آقای فتح‌الله‌زاده مدام می‌گوید جواد نکونام کمترین دریافتی را داشته، اما خود نکونام یک بار از قرارداد یک میلیارد و 750 میلیونی‌اش با استقلال خبر داده بود.

- بله. خودم هم شنیده‌ام که یک کسی می‌گفت حاج آقا در ماه مبارک رمضان این حرف را زده و این حرف صحت ندارد. من هیچ وقت در این باره دروغ نگفته‌ام. من 350 میلیون تومان به خود نکونام دادم. مابقی پولی که شما اشاره کردید به خاطر بالا رفتن ارز و مبلغ رضایت نامه نکونام از اوساسونا بود. ما آن پول هنگفت را به باشگاه اوساسونا دادیم تا اسم ما به عنوان مشتری نکونام مطرح شود. آنها دبه کردند و مبلغ را بالاتر عنوان کردند. اتفاقا در جلسه با نکونام در این باره صحبت کردیم و قرار شد تا ما پولی به نکونام بدهیم و خودش با باشگاه اوساسونا در این باره کنار بیاید.

* صحبت نکردن نکونام با خبرنگاران این شک و تردید را بر جای گذاشت که شاید او هنوز با استقلالی‌ها قرارداد نبسته باشد.

- (با خنده ) شک شما را نمی‌دانم، ولی ما شک نداریم که او در استقلال می‌ماند. این که چرا صحبت هم نکرد، واقعیت را من نمی‌دانم و باید از خودش بپرسید.

* مشکل بدهی استقلال به کجا رسید. گفته بودند اگر باشگاه‌های بدهکار بدهی‌شان را ندهند مانع از حضور آنها در لیگ خواهند شد.

- خودتان می دانید که همه 18 تیم حاضر در لیگ برتر بدهی دارند. حتما آقای حسن‌زاده می‌خواهد در کنار لیگ برتر یک لیگ جدید راه‌ا‌ندازی کند. همه بدهکار‌ها در یک لیگ حاضر‌اند، آقای حسن‌زاده هم چند تیم می‌آورد و یک لیگ جدید راه می‌اندازد (با خنده).

* اما می‌توانید از طریق اسپانسر یا شرکت زدن کمی از این مسائل را حل کنید. مثلا آقای رویانیان از طریق «هلدینگ» می‌خواهد برای پرسپولیس درآمدزایی کند.

- هلدینگ را باید حالا حالا هل بدهیم تا به جایی برسیم (با خنده) . عمر من به هلدینگ قد نمی‌دهد که بخواهد جواب دهد (با خنده) من و رویانیان باید فکر عاجلی در این باره بکنیم. سرمایه‌گذاری در شرکت به این زودی‌ها جواب نمی‌دهد. خود ما دو، سه شرکت راه‌ا‌ندازی ‌کرده‌ایم، اما تا کارشان بگیرد زمان بر است. خود من ماشینم را به خاطر بدهی‌ها واگذار کردم. شب با تاکسی یا با پراید به خانه می‌روم. هواداران مرا در خیابان می‌بینند و من هم با خنده می‌گویم این روزها، دور دور پراید است.

* اما می‌گویند استقلال چندین بازیکن دو میلیاردی را جذب کرده است؟

- نه. همه بازیکنان ما در مجموع کمتر از 20 میلیارد می‌شود.

* آقای رویانیان به نوعی به این مسئله اشاره کرده بودند.

- ایشان چک‌های خودش را دیده و به حساب ما گذاشته است (با خنده).

* به عنوان سوال پایانی، خارجی‌هایتان چقدر قیمت داشتند؟

- همان طور که گفتم خارجی‌هایمان در تهران هستند و شنبه به تمرین اضافه می‌شوند، هزینه ای که برای آنها ‌کرده‌ایم معقول است. فرض بگیرید بعضی از این بازیکنان چیزی حدود 250 هزار دلار باشند. اگر ارز 1500 تومانی باشد، خیلی خوب است و اصلا رقمی نمی‌شود. بعضی از بازیکنان معمولی لیگ ما از این خیلی بیشتر می‌گیرند و من به شما می گویم که دو بازیکن خارجی ما هزینه ای خیلی مناسب و یا شاید کمتر از خیلی‌ از بازیکنان داخلی برای ما داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین