کد خبر: ۲۰۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

معاون وزیر نیرو: هنوز به شرایطی نرسیده‌ایم که اعمال سهمیه‌بندی کنیم

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: در هیچ یک از شهرهای کشور برنامه‌ی سهمیه‌بندی آب نداریم و با حداکثر توان در شهرهای کشور تولید آب صورت می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ایران با موج گرمای بی‌سابقه مواجه است، گفت: سهمیه‌بندی آب به معنای اعلام برنامه است که چنین کاری را در دستور کار نداریم و همه تلاش می‌کنیم که سهمیه‌بندی آب صورت نگیرد.

وی با اشاره به این‌که سهمیه‌بندی به معنای قطع آب در منطقه یا شهری به مدت چند ساعت و با برنامه است، گفت: گاهی به خاطر ایجاد حوادث آب قطع می‌شود و ممکن است ورود ایستگاه پمپاژ، خط لوله یا غیره دچار مشکل شده‌اند به مدار چند ساعت طول بکشد و آب منطقه‌ای قطع شود.

هنوز به شرایطی نرسیده‌ایم که اعمال سهمیه‌بندی کنیم

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به لزوم همکاری و کمک مردم در مصرف آب گفت: از مردم می‌خواهیم که مصارفی که ضرورت ندارد از جمله شستن ماشین، حیاط و غیره را تا چند روز انجام ندهند تا با کمبود آب مواجه نشویم.

دائمی در مورد قطع آب در اهواز نیز گفت: در اهواز اعلام سهمیه‌بندی نکردیم بلکه آب به خاطر بروز حادثه قطع شده بود. گاهی مصرف آب بالا می‌رود که باعث قطعی در آن منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: در اهواز از لحاظ کیفیت آب مشکل داریم که امیدواریم از طریق خط غدیر کیفیت را تنظیم کنیم تا با شرایط بهتر آب تحویل مردم داده شود.

جنوبی‌ها شکننده‌ترند

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به این‌که هرچه به سمت جنوب کشور می‌رویم، شرایط شکننده‌تر و ناپایدار‌تر می‌شود، گفت: مناطق جنوبی کشور از جمله سوسنگرد، اهواز و ... به شدت آسیب‌پذیر هستند و با توجه به این‌که میزان مصارف بالا است، با کوچک‌ترین حادثه ممکن است ناحیه با قطعی آب مواجه شود.

دائمی با تاکید بر این‌که مشروط به رعایت مصرف بهینه آب توسط مردم امسال سهمیه‌بندی آب نخواهیم داشت، گفت: امیدواریم مردم کمک کنند تا مصرف از حدی که پیش‌بینی کرده‌ایم بالاتر نرود و اعمال سهمیه‌بندی نکنیم.

وی با اشاره به افزایش گرما و در پی آن بالا‌رفتن مصرف آب گفت: هر کولر در شبانه‌روز 300 تا 500 لیتر آب مصرف می‌کند که در صورت داشتن مشکل می‌تواند میزان زیادی آب را هدر دهد.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو در پاسخ به این پرسش که قطعی برق چقدر در افزایش مصرف آب تاثیر‌ می‌گذارد، گفت: بعضا اثری که قطعی برق به جا می‌گذارد آسیب جدی می‌زند که ممکن است پمپاژ قطع شود و یا تسویه‌خانه در صورت قطعی برق دچار مشکل شود.

دائمی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم اما آنچه مسلم است این است که در حوزه‌ برق نیز با وجود مصارف بالا سهمیه‌بندی اعمال نشده است.

وی با اشاره به این‌که در صورت قطعی برق ممکن است هنگام ورود آب به مدار هدررفت زیادی داشته باشیم، گفت: با کمک مردم خسارات را به حداقل می‌رسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین