کد خبر: ۲۰۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
در مراسم روز بین‌المللی ماندلا

سفیر ایران در سازمان ملل خدمات جهانی نلسون ماندلا را ستود

سفیر ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن تاکید بر روابط ویژه نلسون ماندلا، رهبر مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی و جنبش غیرمتعهدها، تصریح کرد : مبارزات آزادی بخش وی نه تنها مردم قاره آفریقا بلکه همه کسانی که در جهان به دنبال ایجاد دنیایی بهتر و برقراری عدالت و رفع تبعیض هستند، را تحت تاثیر قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل که در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها سخن می‌گفت از نام‌گذاری روز 18 جولای (27تیرماه) توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز بین‌المللی نلسون ماندلا ستایش کرد و گفت: ماندلا زندگی خود را وقف انسانیت و عدالت کرده و برای برقراری صلح مبارزه کرده است.

او افزود: ستایش از نلسون ماندلا در این روز نشان دهنده تاثیر عمیق وی بر جامعه جهانی است.

وی اضافه کرد: او یک چهره بین‌المللی است که دستاوردهایش به ورای مرز کشورش و قاره آفریقا رفته و بر مردم سراسر جهان تاثیر گذاشت و توانست معیارهای تازه‌ای برای فرهنگ مدارا و صلح در سطح ملی و بین‌المللی ارایه دهد.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان با اشاره به خدمات ماندلا به سازمان ملل متحد تصریح کرد: وی همواره نقش مهمی در پیشبرد اصول و اهداف منشور ملل متحد داشت.

دهقانی افزود: تلاش ماندلا برای حل وفصل درگیری‌ها به‌شکل مسالمت‌آمیز، جایگزین کردن وحدت به جای اختلاف و تفرقه، استفاده از گفت‌وگو به‌جای تقابل، رعایت حقوق کودکان و بهبود فقر، توجه وی به مساله فلسطین و هم‌چنین میراث وی در راه عدالت اجتماعی از جمله مبارزه برای مهار بیماری ایدز، الگو و الهام‌بخش همه کسانی است که به دنبال برقراری عدالت و فراهم کردن فرصت‌های برابر اقتصادی و اجتماعی به‌دور از تبعیض نژادی هستند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان بر روابط نزدیک ماندلا با جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد و گفت: "نم" مفتخر است که در ایجاد روز جهانی نلسون ماندلا که در نشست سران این جنبش در شرم الشیخ تصویب شد، نقش اساسی داشته است.

او افزود: روابط نلسون ماندلا و جنبش غیرمتعهدها در 15 سال گذشته بسیار ویژه بوده و "نم" به‌طور فعال از تلاش‌های وی علیه آپارتاید و استعمار حمایت کرده است.

دهقانی در پایان افزود: برای سلامتی و بهبود نلسون ماندلا که اکنون در بیمارستان بستری است، دعا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به غیر از سفیران و نمایندگان دائم کشورهای هند،کره جنوبی، تانزانیا، آفریقای جنوبی، جمهوری اسلامی ایران و استرالیا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و بیل کلینتون، رییس‌جمهور پیشین آمریکا نیز از سخنرانان این مراسم بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین