کد خبر: ۲۰۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷

تیتو ویلانوا استعفا کرد

سرمربي بارسلونا در تصميمي عجيب و غافلگير کننده از هدايت اين تيم کناره گيري کرد. ساندرو راسل، رئیس باشگاه بارسلونا با شرکت در کنفرانسی خبری، دلیل استعفای ویلانووا را پیشرفت بیماری سرطان وی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربي بارسلونا در تصميمي عجيب و غافلگير کننده از هدايت اين تيم کناره گيري کرد.

ساندرو راسل، رئیس باشگاه بارسلونا به همراه زوبی زاره تا، با شرکت در کنفرانسی خبری، دلیل استعفای ویلانووا را پیشرفت بیماری سرطان وی اعلام کرد.

به گزارش سایت گل، راسل در این نشست خبری گفت: هیچ وقت درزندگی ام دوست نداشتم چنین خبری بدهم؛ بعد از بررسی تست های پزشکی تیتو، مشخص شد که روند درمانی بیماری تیتو به نحوی است که او قادر نخواهد بود که از حالا به بعد سرمربی اصلی باشگاه باشد.

رئیس باشگاه بارسلونا افزود: می خواهم از همه درخواست کنم که دراین پروسه به حریم خصوصی موجود احترام بگذارید. می خواهم به شما اعلام کنم که تا چند روز آینده سرمربی جدید تیم معرفی خواهد شد. شاید در ابتدای هفته آینده. ما با همه بازیکنان تیم جلسه گذاشتیم و و تصمیم گرفتیم که فردا صبح به لهستان (محل برگزاری اردوی آماده سازی بارسلونا) نرویم. زندگی ادامه دارد. این ضربه سختی برای بارسلوناست ولی بارسا ضربات زیادی دریافت کرده و از پس آنها برآمده و این هم استثنا نخواهد بود

رسانه‌هاي اروپايي از روبي، سرمربي پيشين تيم دسته دومي جيرونا به عنوان جانشين موقت تيتو ويلانووا خبر دادند. دستيار پپ فصل گذشته به دليل مشکل غده بزاقي که برايش دردسرساز شده بود، چندين ماه در نيويورک به سر برد. جيرونا فصل گذشته با هدايت روبي (نام کامل: خوان فرانسيس فرر سيسيليا) توانست به پلي‌آف راه پيدا کند، اما در اين مرحله مغلوب آلمريا شد و در دسته دو ماند.

اخيرا کشمکش‌هاي لفظي نیز بين تيتو و پپ گوارديولا سرمربي سابق آبي و اناري‌ها به وجود آمده بود.

استعفای تیتو به دلیل بیماری سرطان، در حالی صورت می گیرد که وی سال قبل نیز در عین ابتلا به این بیماری، بارسا را با 100 امتیاز قهرمان لالیگا کرد و در تاریخ باشگاه بارسلونا، رکورد کسب امتیاز در یک فصل لالیگا را شکست.

با این حال شکست های بارسلونای ویلانووا به رئال مادرید مورینیو در فصل گذشته، در کنار ناکامی این تیم در جام حذفی اسپانیا و بوِیژه شکست سنگین و تحقیرآمیزش در برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، کمتر کسی را متقاعد کرد که ویلانووا فصل موفقی را با بارسلونا پشت سر گذاشت.

در آغاز هدایت بارسا توسط ویلانووا، یوهان کرویف اسطوره باشگاه بارسلونا، نسبت به تکرار موفقت های گواردیولا توسط تیتو اظهار بدبینی کرده بود. کرویف حتی زمانی که تیتو نیم فصل اول لالیگا را با 18 برد و یک تساوی به پایان رساند، باز هم به تکرار روزهای باشکوه بارسای گواردیولا امیدوار نبود.

دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان و سفرهای درمانی مکرر به نیویورک و کاریزماتیک نبودن شخصیت ویلانووا، مشکلات اصلی وی برای ادامه سرمربیگری بارسلونا بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین