کد خبر: ۲۰۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

نوبخت: دولت روحانی نیروهای اجرایی کشور را با معیار شایستگی انتخاب می‌کند

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه این حزب برای انتقال تجارب به نسل جوان تاسیس شده است، اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه از همان ابتدا هم با اصلاح‌طلبان و هم اصول‌گرایان فاصله داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبخت در ضیافت افطاری که شب گذشته (شنبه) به همت کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، گفت: در دو دهه اول انقلاب این اتفاق افتاد که کسانی که دانشگاهی بودند و تجربه کار اجرایی نداشتند، به قوه مقننه و مجریه راه یافتند. به همین دلیل عده‌ای که سوابق اجرایی و قانون‌گذاری داشتند به این نتیجه رسیدند که این اتفاق نباید تکرار شود. بنابراین با تشکیل حزب اعتدال و توسعه در سال 1377 به دنبال انتقال تجارب خود به نسل جوان بودند.

نوبخت با اشاره به مطرح شدن گفتمان اعتدال‌گرایی در جامعه و فضای سیاسی کشور اظهار کرد: شما اکنون بیانیه سال 1377 حزب اعتدال و توسعه را با گفتمان اعتدال‌گرایی مقایسه کنید تا ببینید بین این دو تفاوتی وجود دارد یا خیر.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه همچنین خاطرنشان کرد: ما معتقدیم جایگاهی که ملت ایران در رقابت‌های جهانی قرار گرفته است، شایسته آنها نیست و ملت ایران می‌تواند جایگاه رسمی‌تری را کسب کند. ارتقاء جایگاه کشور، به میزان توسعه‌یافتگی بستگی دارد و باید برای توسعه‌یافتگی از همه امکانات استفاده کرد.

وی در ادامه یادآور شد: امکاناتی که برای توسعه لازم است، نه در نیروهای اصلاح‌طلب و نه در نیروهای اصول‌گرا منحصر نشده است. اگر قرار است کشور توسعه پیدا کند، باید از توان همه نیروهای اصلاح‌طلب،‌ اصولگرا، مستقل‌ها و اعتدال‌گرایان استفاده کنیم.

این فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور یازدهم گفت: خوشبختانه دولت آقای روحانی قرار است نیروهای اجرایی کشور را با معیار شایستگی انتخاب کند تا زمینه‌های توسعه‌ ایران فراهم شود.

نوبخت با اشاره به اینکه حزب اعتدال و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری امسال از آقای روحانی حمایت کرد، افزود: البته خواست و اراده ملت ایران بود که روحانی پیروز شد.

به گزارش ایسنا،دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پایان اظهار کرد: عنوان دیگر حزب اعتدال و توسعه، اعتدال برای توسعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین