کد خبر: ۲۰۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

خانه سینما بازگشایی نخواهد شد

به استناد تفاهم نامه که به امضاء آقایان رسیده است به هیچ وجه مجمع عمومی 6 مرداد ماه قانونی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس بابویهی یکی از اعضای هیئت سه نفره بر بازگشایی خانه سینما درباره پاسخ رئیس جمهور به نامه جعفری جوزانی توضیح داد: تفاهمنامه روز 13 تیرماه سند تایید توسط نمایندگان خانه سینمای سابق است که بر طبق آن پذیرفته شده که خانه سینما مجدد تاسیس شود.
 
وی در ادامه گفت: در این تفاهم نامه آمده است که صنوف قانونی شوند. بعد از قانونی شدن در مجمع عمومی شرکت می‌کنند و در این مجمع عمومی اساسنامه اصلاحیه را به تصویب برسانند که این اساسنامه اصلاح شده توسط هفت نفر است که در آن اساسنامه خانه سینما تاسیس قلمداد شده است نه بازگشایی .
 
هیئت سه نفره مسئولیت گشایش خانه سینما را دارد

 
بابویهی در ادامه تاکید کرد: متن ابلاغ هیئت سه نفره هم حاکی از مسئولیت گشایش خانه سینما است نه بازگشایی. به استناد این مسئله که به امضاء آقایان رسیده است به هیچ وجه مجمع عمومی 6 مرداد ماه قانونی نیست و بر اساس این استنادات پلیس تهران اجازه ورود به ساختمان راه  نداده است و اعضای هئیت مدیره قدیم اجازه ورود به ساختمان را ندارند.
 
وی در ادامه تاکید کرد:خانه سینما در اختیار هیئت سه نفره قرار گرفت البته تنها مکان خانه سینما ملاک عمل نیست زیرا خانه سینما دارای جایگاه صنفی است و در اختیار قراردادن خانه سینما به این هیئت به معنای این است که تبدیل (با معنای تاسیس) ساز و کار و ساختار قدیم که منحل شده بود  به ساختار جدیدی با همان نام خانه سینما  جواز دوباره‌ای اخذ نماید.
 
مجمع عمومی فوق‌العاده براساس مجمع عمومی 13 تیر

 
بابویهی درباره به انجام رساندن تفاهم نامه 13 تیرماه توضیح داد:  ما یک مجمع عمومی فوق العاده می گذاریم صنوف قانونی که می آیند مدارک می دهند به صنوف قانونی قبلی خانه سینما (11 صنف) می‌پیوندند .  جلسه ‌فوقالعاده‌ای براساس مجمع 19 تیرماه تشکیل خواهد شد و  در آن مجمع صنوف می‌توانند اعضایی را برای حضور در هیئت مدیره معرفی کنند. در این مجمع فوق العاده نیاز نیست اساسنامه اصلاح شده مورد تصویب قرار گیرد زیرا این اساسنامه به تصویب رسیده است .
 
تمدید مهلت قانونی شدن صنوف بستگی به نظر رئیس جمهور دارد

 
یکی از اعضای هیئت سه نفره بر روند بازگشایی خانه سینما درباره مهلت قانونی شدن صنوف گفت: مهلت قانونی شدن صنوف به اتمام رسیده است البته تمدید آن به نظر رئیس جمهور بستگی دارد .
 
به گزارش فارس،وی درباره جلسه‌ای با رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما با آقای شمقدری صحبت کردیم ایشان تاکید دارند مسایل قاونی را پی بگیریم. دستور آقای رئیس جمهور برای ما مطاع است و خط و خطوط را ایشان برای ما روشن کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین