کد خبر: ۲۰۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
اقبال بازار به گروه پتروشیمی

رشد بورس ادامه دار شد

شاخص بورس تهران در معاملات امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد و با رشد قیمت سهام شرکت‌ها 228 واحد رشد رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در معاملات روز دوشنبه روند رو به رشد شاخص بورس ادامه پیدا کرد و دماسنج بازار سرمایه به 55 هزار و 329 واحد رسید.

بر این اساس افزایش قیمت سهام شرکت‌ها و بالا رفتن تقاضا در بازار سرمایه منجر شد تا شاخص بورس تهران که از ابتدای هفته جاری روند رو به رشدی را آغاز کرده و در معاملات امروز 228 واحد رشد کند.

در بازار امروز شرکت‌های مخابرات، فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری غدیر، مپنا، صندوق بازنشستگی، بانک‌های صادرات، پاسارگاد، پارسیان و سینا به همراه صنعتی بهشهر بیشترین تاثیر را در روند رو به رشد شاخص بورس گذاشتند.

در حالی که روند توقف و بازگشایی نماد شرکت‌ها در دو روز اخیر به دلیل برگزاری مجامع شدت گرفته است که در بازار امروز شرکتهای تازه وارد تاپیکو، صنایع شیمیایی ایران، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری امید بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

در بازار امروز همچنان شرکت‌های پتروشیمی به دلیل تعدیل مثبت از شرکت‌های مورد توجه بازار بودند و بیشترین صف‌های خرید را به خود اختصاص دادند به طوری که در معاملات امروز شرکت‌های پتروشیمی شیراز، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پردیس و مپنا بیشترین تقاضای خرید بازار را از آن خود کردند.در مقابل شرکت‌های پارس مینو، صنایع شیمیایی ایران، سرمایه‌گذاری البرز، سیمان تهران و پست بانک از برترین‌های بورس از لحاظ فروش بودند.

در بازار امروز نماد بانک ملت بازگشایی شد و سایر نمادهای بانکی همچون بانک صادرات، بانک سینا و انصار برای تشکیل صف خرید تلاش کردند.همچنین نمادهای معاملاتی حفاری شمال، سیمان قائن، سیمان مازندران، صنایع خاک چینی ایران، فیبر ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و سایپا با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، متوقف شدند.

به گزارش ایسنا،در مجموع در بازار مثبت امروز بیش از 530 میلیون سهم به ارزش 211 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 268 هزار میلیارد تومان رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین